فیلیپین تجهیزات نظامی جدید برای مبارزه با تروریسم می خرد

رئیس جمهوری فیلیپین وعده داد به خرید تجهیزات نظامی جدید برای مبارزه با تروریست ها بپردازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین وعده داد به خرید تجهیزات نظامی با نام تجاری جدید برای مبارزه با مائوئیست ها و تروریست های مرتبط با داعش بپردازد و دیگر سلاح های دست دوم از آمریکا قبول نکند.

حدود سه هزار نیروی نظامی و امنیتی فیلیپین حدود 2 هفته است با حدود 400 تروریست مرتبط با داعش در شهر جنوبی 'مراوی' در جزیره میندانائو در نبرد هستند. نیروهای نظامی فیلیپین با استفاده از هواپیماهای آمریکایی، خودروهای زرهی و تفنگ های مرمت شده آمریکایی به جنگ تروریست ها رفته اند.

به نوشته روز شنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، رئیس جمهوری فیلیپین به سربازان در یک پایگاه ارتش در جزیره جنوبی میندانائو، گفت: من دیگر نمی خواهم تجهیزات دست دوم نظامی را قبول کنم. من نمی خواهم این وسایل توسط آمریکایی ها داده شود.

دوترته گفت که سیستم و سلاح های جدید و مدرن به دست می آورد و تجهیزات از قبیل هواپیما، قایق، هواپیماهای بدون سرنشین و اسلحه از چین و روسیه رقبای سنتی آمریکا به دست می آورد 'حتی اگر من پول دو برابر پرداخت کنم'.

آمریکا از سال 2000 تاکنون حدود 800 میلیون دلار کمک های نظامی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، بالگرد، تفنگ، و مهمات از جمله دستگاه های دید در شب و قطعات یدکی در اختیار فیلیپین قرار داده است.

فیلیپین بیش از 100 میلیارد پزو (2 میلیارد دلار) تحت برنامه پنجساله برای نوسازی تجهیزات نظامی اختصاص داده است.

'دلفین لورنزانا' وزیر دفاع فیلیپین اخیرا پس از اینکه کشورش با سد آمریکا برای خرید سلاح مواجه شد اعلام کرد مانیل در تلاش است سلاح و تجهیزات نظامی از جمله زیردریایی های پیشرفته با سوخت 'دیزل-الکتریک' از روسیه خریداری کند.

چین نیز چندی پیش پیشنهاد داد 14 میلیون دلار اسلحه کوچک و قایق های تندرو در اختیار فیلیپین برای مقابله با مواد مخدر و تروریسم قرار دهد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار