مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در نمایندگی‌های ایران در جهان برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی همزمان با داخل کشور در نمایندگی‌های ایران در جهان برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در نمایندگی‌های ایران در جهان برگزار می‌شود
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) همزمان با کشورمان مراسم یادبود این ارتحال در نمایندگی‌های کشورمان در سراسر جهان برگزار می‌شود.
 
بزرگداشت بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) در پكن
 
مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور ایرانیان مقیم پکن، کارکنان سفارت و نهادهای ايرانی در سفارت كشورمان در پکن برگزار شد.

اين مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت دعای پُر فیض کمیل آغاز شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی، از كارشناسان دينی ضمن اشاره به سيره امام خمينی (ره)، پدر بزرگوار و برادر آن حضرت را دارای خصلت شجاعت و شهامت دانست. وی شرح صدر را یکی از صفات برجسته اخلاقی حضرت امام خمينی (ره) مطرح كرد و این صفت را با استفاده از آیات قرآنی، تبیین کرد.
 
همایش «واکاوی اندیشه‌های سیاسی امام (ره)» در اسلام‌آباد
 
همایش تخصصی «واکاوی اندیشه‌های سیاسی امام خمينی(ره) در مقابله با پدیده خشونت و افراطی‌گری» به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در تالار اجتماعات هتل اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری با موضوع «دریچه‌ای به زندگی امام خمینی (ره)» در محل هتل اسلام‌آباد و همچنين، حضور و سخنرانی رایزن فرهنگی كشورمان در همایش بزرگداشت امام خمینی (ره) با موضوع «بازاندیشی افکار امام (ره) در مقابله با پدیده افراط‌گرایی دینی» در شهر ملتان، از ديگر اقدامات رايزنی فرهنگی كشورمان در ايام سالگرد ارتحال امام (ره)، است.
 
پخش کلیپ فیلم زندگانی حضرت امام خمینی (ره) از آغاز نهضت تا رحلت جانگداز معظم‌له به زبان اردو تهيه و آماده‌سازي و به تمامی نمایندگی‌های فرهنگی كشورمان در پاكستان ارسال شده است تا در مراسم بزرگداشت رحلت امام (ره) پخش كنند.

همايش شناخت شخصيت امام راحل (ره) در تايلند

همايش «شناخت ابعاد گوناگون شخصيت امام خمينی (ره)»، فردا (14 خرداد) به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در هتل بین‌المللی و حلال میراث تايلند برگزار می‌شود.

در اين همايش كه با همكاری انجمن مطالعات اسلامی تايلند برگزار می‌شود، جمعی از شخصيت‌های شيعه، سنی و بودایی در اين همايش شركت و به ايراد سخنرانی می‌پردازند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار