یاسوج؛

خودداری از مصرف زیاد غذاهای چرب و شیرین در رمضان

کارشناس تغذیه کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ماه مبارک رمضان از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛مصطفی رنجبر گفت: روزه‌داران هنگام افطار از مصرف زیاد مواد غذایی شیرین مانند زولبیا، بامیه و حلوا خودداری کنند، زیرا موجب افزایش وزن می‌شود. 

وی افزود: انجام پیاده‌روی و ورزش در این ماه به فاصله معینی از افطار توصیه می‌شود.

کارشناس تغذیه استان با بیان اینکه بهتر است روزه‌داران روزه‌شان را با آب ولرم باز کرده و پس از آن از نان، پنیر، گردو و غذاهای گرم مانند آش استفاده کنند گفت: روزه داران حتما بین افطار تا شام یک تا دو ساعت فاصله بگذارند و در این زمان آب فراوان بنوشند.

مصطفی رنجبر افزود: در ماه رمضان، در بیشترین زمان فعالیت(طول روز) کمترین مصرف مواد غذایى را داریم که این فعالیت هاى روزمره سبب از دست رفتن کالرى می شود و وزن بدن کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش وزن در مورد افراد مختلف با توجه به جنسیت(مرد یا زن)، وزن و سن متفاوت است ادامه داد: در حالت معمول بین ۲ الى ۴ کیلوگرم کاهش وزن وجود دارد که این مقدار، قسمتى مربوط به از دست دادن کالرى و قسمتى مربوط به عدم دریافت مواد غذایى و آب است.

مصطفی رنجبر گفت: توصیه می شود در افطار مقداری نان و غذاهای ساده، انواع سوپ ها، حلیم و آش مصرف شود.

این کارشناس تغذیه در پایان با اشاره به افرادی که امکان تغییر برنامه ورزشی خود را ندارند، توصیه کرد: در هنگام سحر و افطار مقدار بسیار زیادی آب بنوشند تا علاوه بر اینکه این نیاز بدن برطرف شود مقداری آب نیز در بدن ذخیره کنند، تا در موقع نیاز از آن بهره مند شده و به این ترتیب احتمال وقوع خطرات ناشی از کم آبی را به حداقل برسانند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.