تکذیب دستگیری و بازداشت جانباز مدافع حرم

سخنگوی دادگستری کل مازندران گفت: دستگیری و بازداشت جانباز مدافع حرم در دادگستری محمودآباد حقیقت ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اسد الله جعفری مطالب مطرح شده در خصوص تشکیل پرونده قضایی، دستگیری و بازداشت جانباز مدافع حرم در دادگستری محمودآباد را خلاف واقع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی با اشاره به انعکاس خبر بازداشت جانباز مدافع حرم در دادگستری محمود آباد، گفت: دستگاه قضایی در ساعات اولیه انتشار خبر به فوریت نسبت به بررسی موضوع از طریق حفاظت و اطلاعات اقدام نموده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با تاکید بر این مطلب که قطعاً مورد مذکور با رعایت انصاف و عدالت پیگیری می شود، افزود: در این خصوص، جانباز محترم طی چند روز گذشته هیچ گونه مراجعه ای به مسئولین دستگاه قضایی در استان مازندران نداشته، هیچ گونه لایحه یا شکوائیه ای نیز به شکل مکتوب ارائه نکرده و حتی تا روز جمعه هیچ گونه ارتباط تلفنی نیز با مسئولین دادگستری استان مازندران برقرار نکرده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: مسئولین قضایی استان به محض اطلاع از خبر مذکور در فضای مجازی، بلافاصله با حضور در دادگستری شهرستان محمودآباد نسبت به بررسی موضوع اقدام نموده و بخشی از تحقیقات لازم که مربوط به اظهارات جانباز محترم می باشد با اعزام مامورین تحقیق به محل سکونت ایشان در حال اقدام می باشد.

وی افزود: آنچه قابل توجه است اینکه اخباری متناقض و غیرواقعی در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها منتشر شده که موجب ملتهب کردن فضای آرام در شهرستان و نگرانی دلسوزان و علاقه مندان به نظام و ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه مدافعان عزیز حرم و این جانباز سرافراز که سند افتخار، عزت و اقتدار ملی هستند، شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: لازم است همه کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی در این جهت تلاش می کنند توجه داشته باشند که نشر هرگونه مطالب خلاف واقع به عنوان نشر اکاذیب، افترا و تشویش اذهان عمومی از منظر قانون گذار قابل پیگیری و برخورد قانونی بوده و توصیه ما این است که تا حصول نتیجه بررسی های مراجع قانونی در این خصوص از انتشار اخبار خلاف واقع خودداری کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی در پاسداری و صیانت از اصول و ارزش های نظام و دفاع جانانه از آن به ویژه در خصوص مدافعان عزیز حرم و جانبازان سرافراز آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و البته به کسانی که قصد سوء استفاده از این مساله را دارند نیز هشدار می دهد که برابر مقررات به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

سخنگوی دادگستری کل استان مازندران همچنین گفت: این جانباز عزیز به عنوان ارباب رجوع جهت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و نه به عنوان شاکی یا متهم، به دادگستری شهرستان محمودآباد مراجعه کرده بود و مطالب مطرح شده در خصوص تشکیل پرونده قضایی، دستگیری و بازداشت ایشان از جمله مطالب خلاف واقع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.