مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس:

۱۱۰ میلیارد از تعهد خیرین مدرسه‎ساز لرستان محقق شده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان از محقق شدن ۱۱ میلیارد تومان از تعهد خیرین مدرسه ساز لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  چگنی، با بیان اینکه اعتبارات نوسازی مدارس لرستان شامل پنج بخش بوده و کل اعتبار ما در ردیف‌ها ۳۴ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان بوده است، گفت: در بخش تخریب و بازسازی مدارس ۲۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان به استان اختصاص یافت که ما توانستیم ۴ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان تخصیص دریافت کنیم که یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان از این رقم به‌صورت اسناد خزانه بوده است. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان، در ادامه افزود: در بخش پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکت خیرین یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان بوده که تاکنون ۵۰۵ میلیون تومان دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: در بخش اعتبارات سیستم‌های گرمایشی مدارس ۱۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود که تاکنون ۹ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان معادل ۹۳. ۴ درصد است جذب شده است. 

چگنی با بیان اینکه در بخش تکمیل فضاهای ورزشی استان نیز یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار مصوب بوده که ۵۱۲ میلیون تومان معادل ۴۳. ۴ دهم درصد جذب کردیم، گفت: در مجموع از ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تاکنون ۱۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان معادل ۴۴. ۸ درصد است جذب‌شده است. 

وی گفت: سال گذشته در جشنواره‌هایی که برگزار شد از ۱۳ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز ۱۱ میلیارد تومان محقق شد. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۲۳ مدرسه شبه کپری در استان وجود دارد، کپر بودن ازنظر معماری فضایی متناسب با اقلیم همان منطقه است و از مصالح بومی برای ساخت مدارس به‌کاربرده شده است.

وی افزود: در لرستان ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی وجود دارد که بنیاد علوی اخیراً برای جمع‌آوری این مدارس اقدامات خوبی انجام داده و ۱۰ مدرسه را در دست ساخت دارد. 

چگنی با بیان اینکه مدارس شبه کپری در مناطق صعب‌العبور استان که راه دسترسی ندارند واقع شدند، گفت: برای ساخت مدرسه جدید باید از طریق هلی‌برد مصالح را به این مناطق انتقال داد که در صورت تأمین سیمان موردنیاز ساخت این مدارس و انتقال آن از طریق هلی‌کوپتر اقدام لازم برای مدارس آنجا انجام می‎شود. 


انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار