دیدار وزیر خارجه عمان با امیر قطر/ پیام ملک سلمان برای امیر کویت

وزیر خارجه عمان در سفری غیرمنتظره با امیر قطر دیدار کرد و مشاور پادشاه عربستان نیز پیامی شفاهی را به امیر کویت منتقل نمود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، همزمان با تنش ها بین دوحه و برخی کشورهای عربی، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان که در سفری غیرمنتظره وارد قطر شده بود شامگاه دوشنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد که در این دیدار روابط برادرانه بین دو کشور و راهکارهای تقویت این روابط و نیز شماری از موضوعات دارای اهمیت مشترک مورد بررسی قرار گرفته است.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی کویت گزارش داد که «خالد بن فیصل بن عبدالعزیز» مشاور پادشاه عربستان و امیر منطقه مکه عصر دوشنبه در سفری غیرمنتظره وارد کویت شد.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، خالد بن فیصل در دیدار با شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت پیام شفاهی ملک سلمان پادشاه عربستان پیرامون روابط دو کشور و موضوعات دارای اهمیت مشترک و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی را به وی منتقل کرد.

این در حالی است که امیر کویت نیز شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با همتای قطری خود دوحه را به آرام سازی اوضاع و عدم اتخاذ هرگونه اقداماتی که به بالا گرفتن تنش منجر می شود فرا خواند.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در این گفتگوی تلفنی «تمیم بن حمد آل ثانی» همتای قطری خود را به تلاش برای کاهش تنش با کشورهای عربی دعوت کرد.

امیر کویت همچنین همتای قطری خود را به آرام سازی اوضاع، عدم اتخاذ هرگونه اقداماتی که به افزایش تنش منجر می شود و نیز فرصت دادن به تلاش هایی که در راستای کاهش تنش بین دوحه و برخی کشورهای عربی صورت می گیرد فرا خواند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار