هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری 10 هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردها به مردم خوزستان/ روستائیان در اولویت هستند

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: براساس برنامه سال 95 و 96 ، ده هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردها به مردم اختصاص داده می‌شود تا کشاورزان برای کاشت نهال در این اراضی اقدام کنند.

واگذاری 10 هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردهای خوزستان/ روستائیان در اولویت هستندفرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کانون تولید کننده ریزگردها و چگونگی مقابله با آن اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده هفت کانون منشا تولید ریزگردها در استان خوزستان شناسایی شده است.

وی افزود: یکی از کانون‌های تولید ریزگردها مشخص شد و از آن کانون، 42 هزار هکتار بعنوان نقطه بحرانی‌تر با مطالعات سازمان‌های مربوطه استانی مورد شناسایی قرار گرفت.

هاشمی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه با احداث کانال تامین آب و تعیین اصله مورد نظر، 4 هزار هکتار از اراضی تحت کشت قرار گرفت و در فصل مناسب مابقی اراضی نیز کشت خواهد شد همچنین تمهیدات مربوط به این امر از جمله تامین اعتبار و تعیین پیمانکاران را در دستور کار قرار می‌دهیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر اکثر پیمانکاران مردمی هستند و برای واگذاری اراضی به مردم، روستائیان استان را در اولویت قرار داده‌ایم براین اساس با مراجعه آنها، مساحت مناسبی از اراضی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: کشاورزان پس از تهیه نهال، آماده سازی و چاله‌کنی اراضی به مدت یک سال، کشت خود را به منابع طبیعی تحویل می‌دهند و پول آن را دریافت می‌کنند.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: براساس برنامه سال 95 و 96، ده هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردها به مردم اختصاص داده می‌شود تا کشاورزان برای کاشت نهال در این اراضی اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 هزار هکتار از اراضی مورد نظر واگذار شده و واگذاری 6 هزار هکتار دیگر در حال اجراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار