حاجی‌دلیگانی در صحن علنی:

فضای مجازی اینترنت تبدیل به قتلگاه جوانان و نوجوان شده است

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: فضای مجازی اینترنت تبدیل به قتلگاه جوانان و نوجوان شده است.

فضای مجازی اینترنت تبدیل به قتلگاه جوانان و نوجوان شده است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در واکنش به اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری درباره عدم نظارت به کنترل محتوای مطالب مغایر اصول و موازین شرعی و مصالح و منافع ملی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی نسل سوم، امروز دیگر فضای مجازی نیست بلکه حقیقت مجازی است و بر روان انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و نباید با فیلتر کردن با فضای مجازی مبارزه کرد بلکه باید از این فضا به نحو احسن استفاده کرد.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر حدود 53 درصد مردم عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند با این وجود میانگین حضور ایرانی‌ها در فضای مجازی بین 5 تا 9 ساعت است که این میانگین در دنیا ماهیانه 16 ساعت می‌باشد.

نماینده شاهین‌شهر ادامه داد: بر اساس اطلاعات کسب شده حدود 80 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی از جوانان و دانش‌آموزان هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: همچنین حدود 60 درصد صفحاتی که جوانان به آن مراجعه می‌کند سایت‌های غیراخلاقی جنسی هستند که این مسئله می‌تواند آن‌ها را در معرض آسیب‌ها قرار دهد.

 وی با بیان اینکه 56 درصد اینترنت غرب آسیا در ایران استفاده می‌شود، گفت: حدود 25 درصد از جوانان 10 تا 20 سال به دلیل سهل‌انگاری‌های مسئولان وارد سایت‌های غیر اخلاقی شده و بخشی از آن‌ها آلوده این سایت‌ها می‌شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته استفاده از اینترنت و سایت‌های غیر اخلاقی اینگونه و رها و ولنگار نیست، گفت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته اپراتورهایی برای جوانان و نوجوانان جهت‌ محدودیت‌سازی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر ارتباطات گفت: آقای وزیر چرا شبکه ملی اطلاعات تنها به صورت بخشی راه‌اندازی شده است لذا اگر شما می‌خواهید این شبکه را تکمیل کنید باید ظرف 6 ماه شبکه تکمیل می‌شد همچنین شما باید بگویید که سرور‌هایی که برای فیلترینگ هوشمند خریداری شده بود چه بلایی بر سر آن‌ها آمد؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت تبدیل به قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است گفت: برخی مسائل در اینترنت می‌تواند بنیاد خانواده را ریشه‌کن کند و به متعاقب آن  همانند موریانه پایه‌های نظام را از بین ببرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار