شاهد پرهیز از کج سلیقگی و تزویر در این دوره از انتخابات هستیم

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: فضای حاکم بر هیات انتخابات نظام پزشکی به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود شاهد مشارکت حداکثری و به دور از کج سلیقگی و تزویر جامعه پزشکی در این دوره از انتخابات هستیم.

اوج اقتدار جامعه پزشکی حضور در انتخابات پیش رو است/ شاهد پرهیز از کج سلیقگی و تزویر در این دوره از انتخابات هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به این که افراد با هر نوع گرایش سیاسی می‌توانند با تعامل و متانت و با پذیرش محترمانه سایر سلیقه‌ها در نظام پزشکی حضور یابند، اظهار کرد: فضای فعلی سازمان نظام پزشکی غیرسیاسی قلمداد می‌شود و یکی از مکان هایی که امکان همدلی، همگرایی و حرکت جمعی بدون توجه به گرایشات و فعالیت‌های سیاسی در آن وجود دارد این نهاد صنفی است.


وی افزود: مسائل مبتلا به نظام پزشکی طوری است که می‌توان با بهره جستن از همه سلایق اجتماعی و سیاسی راهبردهای مشارکت مبتنی بر خرد جمعی را به انتظار نشست و از همه آحاد جامعه پزشکی درخواست میکنم ابتدا به عنوان کاندیدا در چند روز باقی مانده برای ثبت نام شرکت کنند و سپس با حضور پر شور خود در انتخابات نقش تاریخی جامعه پزشکی را در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی و حرفه‌ای ایفا کنند.

وی ضمن اشاره به گفتگوهایی که با اعضای هیات نظارت بر انتخابات، کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر بهداشت داشته است، تصریح کرد: همه در یک روش قانون مدار برای ایجاد شواهد حداکثری جهت مشارکت آحاد جامعه پزشکی در این انتخابات اصرار دارند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: پیش بینی می‌شود شاهد حضور حداکثری پزشکان در عرصه انتخابات و همچنین پرهیز از کج سلیقگی و تزویر باشیم و شاکله هیات نظارت بر انتخابات نیز به گونه‌ای است که زمینه را برای حضور مناسب و موثق کاندیدا‌ها بدور از هر نگاه غلط تزویر فراهم کند.

زالی تاکید کرد: بالا بودن سطح مشارکت در انتخابات باعث می‌شود تا سازمان نظام پزشکی آتی مستحفظ به آرای حداکثری پزشکان باشد و در اوج اقتدار حرفه‌ای نقش اثر بخش و حساس خود را در عرصه سلامت ایفا کند.

وی به تصویب بند "ی" ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه تمامی آیین نامه ها؛ بخشنامه‌ها و لوایح مربوط به صاحبان حرف پزشکی توسط دستگاههای تولیتی از جمله وزارت بهداشت که در طول برنامه ششم توسعه صادر می‌شود باید با جلب نظر کارشناسی نظام پزشکی باشد که این امر نشان از جایگاه جدید و متفاوت این سازمان به عنوان نهاد مشورتی دلسوز و فنی در حوزه سلامت دارد.

وی یاد آور شد: در طول یکی دو هفته اخیر به برخی از بزرگان جامعه پزشکی به صورت شفاهی اعلام کرده ام که نامزد این دوره از انتخابات نخواهم بود و پس از ماه مبارک رمضان به صورت تحلیلی مسائل فعلی، فرصت‌ها و تهدید‌ها و نیز استراتژی‌های آتی سازمان نظام پزشکی را در جمع رسانه‌ها تبیین خواهم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار