علائم افسردگی در سالمندان+ اینفوگرافیک

افسردگی بالینی در سالمندان شیوع دارد که نباید تصور کرد بروز این عارضه در دوران سالمندی طبیعی است.

به گزارشخبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افسردگی در سنین سالمندی، معمولا با بیماری‌ها یا ناتوانی‌های دیگری همراه است. به علاوه افراد مسن با از دست دادن حمایت اجتماعی به‌ دلیل مرگ همسر یا خواهر و برادر، بازنشستگی و تغییر مکان زندگی، مواجه هستند.

به دلیل تغییرات شرایط زندگی فرد سالمند و این حقیقت که کندتر شدن آنها عادی تلقی می‌شود، پزشکان و اعضای خانواده سالمند ممکن است متوجه بروز افسردگی در آنها نشوند و انجام درمان‌های موثر برای معالجه افسردگی‌شان به تاخیر بیفتد. گاهی فرد سالمند مجبور می‌شود با علایمی کنار بیاید که ممکن است به آسانی قابل برطرف‌شدن باشند.

افسردگی در سالمندان نسبت به سنین پایین‌تر، مدت طولاتری ادامه می‌یابد و خطر بروز بیماری‌های قلبی را در آن‌ها ۲ برابر می‌کند و احتمال خطر مرگ ناشی از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

در عین حال، افسردگی توانایی سالمند را برای بازتوانی پس از درمان بیماری‌ها کاهش می‌دهد. بررسی‌ها روی سالمندان مبتلا به بیماری‌های جسمی در آسایشگاه‌ها نشان داده است که دچار بودن آنها به افسردگی، به طور قابل‌توجهی خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری‌ها را افرایش می‌دهد.

این بیماری همچنین احتمال خطر مرگ به دنبال حمله قلبی را بالا می‌برد. با توجه به این دلایل، اگر در خانواده‌تان فرد سالمندی وجود دارد، حتی اگر افسردگی او خفیف است، ترتیبی دهید که بیماری وی ارزیابی و درمان شود، زیرا افسردگی در سالمندان با احتمال بیشتری ممکن است به خودکشی منجر شود. 

در صورت مشاهده تصویر زیر هریک از علائم را در پدر و مادر خود دیدید با پزشک در میان بگذارید:

افسردگی سالمندان/اینفوگرافیک


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار