شورای شهر تهران در هفته ای که گذشت؛

95 درصد از باغات شهر تهران تخلف ساخت و ساز داشتند/ تعیین تکلیف 2 درصد عوارض سازمان آتش نشانی

با یک کلیک از مهم‌ترین اخبار شورای شهر تهران در هفته‌ای که گذشت مطلع شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری به مهم‌ترین اخبار شورای شهر تهران در هفته‌ای که گذشت پرداخته می‌شود.

*تصویب نام‌گذاری و تغییر نام معابر در صحن شورای شهر

نام‌گذاری و تغییر نام معابر در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به نام‌گذاری‌ها رای مثبت دادند.

* 2شغله بودن اعضای شورای شهر جدید آفت بزرگی است

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان احصاء 14 موضوع مهم شهر که باید مورد توجه شورای پنجم قرار بگیرد، گفت: به اعضای شورای جدید پیشنهاد می دهم تا ساز و کاری پیش‌بینی کنند که انتصاب شهرداران مناطق و معاونان شهردار منوط به رای اعتماد اعضای شورای شهر باشد.

*بازگشت طرح صیانت از باغات به کمیسیون های شورا

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدون تردید باید به داد باغ‌های مسکونی شهر تهران برسیم، چراکه تا مالک نخواهد درختی در باغ حفظ نمی‌شود.

*95 درصد از باغات شهر تهران تخلف ساخت و ساز داشتند

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ بر اساس گزارش به دست آمده از سال 84 تا 94 زمین‌هایی که در شهر تهران باغ شناخته شدند 95 درصد تخلف ساخت و ساز داشتند.

*۸۰ درصد از درختان شهر تهران نابود شده است/ جابه جایی درخت، ریشه درخت را از بین می برد

عبدالحسین مختاباد رئیس کمیسیون موسیقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر 70 تا 80 درصد از درختان شهر تهران از بین رفته اند.

وی با اشاره به مصوبه صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران اظهار داشت: در بحث قطع درخت اگر شخصی بخواهد تخلف کند با وجود این مصوبات هم تخلف خود را انجام می دهد.

*راه امام(ره) باید بدون تحریف ادامه پیدا کند

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که باید او را دوباره بشناسیم و راه ایشان را بدون تحریف طی کنیم. راه امام(ره) راه سیدالشهدا(ع) است و سخنانش به صورت سند در بین ما باقی مانده است.

*قوه قضاییه حتی یک مورد حکم برای پرونده های نابودی باغات نداده است

محمد مهدی نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: قوه قضاییه حتی یک مورد حکم مصادره به مالکانی که اقدام به نابودی باغات می کنند، نداده است.

*شهرداری تهران پروژه یادگار امام(ره) و شهید شوشتری را تکمیل کند

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرداری تهران درخواست داریم که پروژه یادگار امام(ره) و شهید شوشتری را هر چه سریعتر تکمیل کند.

*احداث مقبره جدید برای شهدای 15 خرداد

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرداری تهران درخواست دارم که به جمعی از شهدای 15 خرداد دفن شده در مقبره سید ملک خاتون توجه ویژه ای داشته باشد، چراکه در حال حاضر این شهدا فراموش شده‌اند.

*تصمیم گیری سریع وزارت کشور در توقف انتخابات شورایاری ها

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: وزارت کشور در توقف انتخابات شورایاری ها سریع تصمیم گیری کرده است.

وی افزود: در حال حاضر انتخابات شورایاری ها متوقف شده است و این کار هم به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است، در حالی که این نامه به هیج وجه اشاره ای به توقف انتخابات شورایاری ها ندارد.

*تخلف رانندگان تاکسی به دلیل سردرگمی در افزایش نرخ کرایه‌ها

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران خردادماه را برای افتتاح خط 7 مترو در نظر گرفته است، به همین دلیل درخواست دارم که دولت واگذاری هزار دستگاه واگن را همزمان با افتتاح خط 6 و 7 مترو در دستور کار خود داشته باشد.

*نمایندگان ناظر بر اقدامات شهرداری گزارش مسئولیت‌های خود را ارایه دهند

احمد حکیمی‌پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقاضا دارم در نقاط مختلف شهر که مجموعه‌های فرهنگی وجود دارد برای زنده بودن شهر در شب برنامه‌هایی اجرا شود.

*2 درصد عوارض ایمنی آتش نشانی تعیین تکلیف شود

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: موضوع 2 درصد عوارض ایمنی آتش نشانی در سال 94 و 95 پیگیری شود.

*موضوع واگذاری املاک در شهرداری پیگیری شود

عباس جدیدی عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گفت: از سازمان بازرسی کل کشور، دادگستری و وزارت اطلاعات درخواست دارم موضوع واگذاری املاک در شهرداری را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار