لرستان؛

تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان

استاندار لرستان گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان باید برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک این شرکت‌ها بیاید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند گفت: اگر دنبال اشتغال پایدار در سطح استان هستیم باید پیگیر افتتاح این صنایع بزرگ باشیم.
 
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان استان محصولات خوبی را تولید می‌کنند که در این امر سازمان صنعت و معدن و تجارت استان باید برای تجاری‌سازی این محصولات به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بیاید.
 
استاندار لرستان در بخش از سخنان خود با بیان اینکه در رابطه با شرکت‌های صادراتی نیازمند تشکیل شرکت‌های هلدینگ صادراتی هستیم گفت: اتاق بازرگانی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی برای تشکیل این شرکت‌ها بایستی اقدامات لازم را به عمل‌آورند.
 
وی با اشاره به اینکه در بحث برندسازی محصولات کشاورزی در استان لرستان کم‌کار شده است افزود: به‌طور مثال زردآلوی دورود و انجیر پلدختر محصولات بسیار خوبی هستند که متأسفانه توسط جهاد کشاورزی برندسازی نشده‌اند.
 
بازوند با بیان اینکه توسعه فرش‌بافی در استان لرستان نتوانسته است در اقتصاد تأثیر بگذارد گفت: مسئولان مربوطه سازمان صنعت معدن و تجارت استان باید در این رابطه اقدامات لازم را به عمل‌آورند.
 
وی همچنین خطاب به مدیران بانک‌های استان لرستان با بیان اینکه امسال سال تولید و اشتغال است افزود: سیستم بروکراسی بانک‌ها باید روان‌تر باشد بنابراین اگر می‌خواهیم در استان لرستان شغل ایجاد کنیم باید سیستم بروکراسی را تعدیل کنیم.
 
استاندار لرستان گفت: باید شرایطی را به وجود آوریم که اگر مصوبه‌ای در ستاد تسهیل برای پرداخت تسهیلات داشتیم، پرداخت آن توسط بانک‌ها نهایتاً یک ماه بعد انجام شود.
 
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های استان که مغفول مانده بحث عسل است بنابراین اگر تولید این محصول در استان لرستان ۱۳۰۰ تن بوده است باید آن را به دو هزار تن برسانیم و این اقدام دور از ذهن نیست که نتوانیم انجامش بدهیم.
 
بازوند همچنین خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع برق افزود: در بحث واگذاری نیروگاه‌های کوچک به بخش خصوصی شرکت توزیع برق استان باید همکاری لازم را با بخش خصوصی به عمل آورد.
 
وی با اشاره به افتتاح نیروگاه سد رودبار توسط وزیر نیرو گفت: بعد از انقلاب، یک نیروگاه ۴۵۰ مگابایتی به مدار وارد شد و به دنبال آن‌یک سد بزرگ به نام رودبار به بهره‌برداری رسید که در این رابطه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها اختصاص یافت.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه استاندارهای دیگر استان‌ها به من گفتند که این طرح باید توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسید گفت: با توجه به اینکه بحث انتخابات ریاست جمهوری را به‌تازگی پشت سر گذاشتیم نمی‌خواستیم این کار تبلیغات برای انتخابات محسوب شود بنابراین افتتاح را بعد از انتخابات موکول کردیم و از وزیر محترم نیرو برای افتتاح این سد دعوت نمودیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۰۴ هزار متر بنا، خانه‌های بهداشت در لرستان آغازشده است، افزود: ۷۵ درصد این رقم باید تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسد
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار