اصفهان؛

سامانه پیامکی پلیس 110 ویژه ناشنوایان در اصفهان راه اندازی شد

اولین سامانه پیامکی فورت های پلیس 110 ویژه ناشنوایان به همکاری فرماندهی انتظامی اصفهان و اداره کل بهزیستی این استان راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناشنوایان این استان که تاکنون هیچ راهی برای برقراری ارتباط با فوریت های پلیسی 110 نداشتند از این پس می توانند مشکلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنیت را از طریق پیامک به شماره 09011010110 ارسال کنند.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان در مراسم راه اندازی این سامانه پیامکی با بیان اینکه مردم این استان همیشه در کارهای خیر پیش قدم بوده اند، گفت: یکی از کارهای خیر کمک به جامعه معلولان است.
 
سردار ' عبدالرضا آقاخانی ' افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان استان اصفهان به دلیل نداشتن قدرت تکلم نمی توانند با پلیس ارتباط برقرار کنند.
 
وی با بیان اینکه نحوه ارتباط آنها با پلیس نیز تعریف نشده بود، افزود: در این زمینه یک کار علمی انجام شد و طی جلساتی، پلیس اصفهان به این نتیجه رسید که سامانه پیامکی ویژه برای ارتباط ناشنوایان با مرکز فوریت های پلیس110 استان فراهم شود.
 
رییس پلیس استان اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه پیامکی با همکاری اداره کل بهزیستی استان و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور فراهم شد، افزود: این سامانه امروز بصورت رسمی راه اندازی و برای ناشنوایان قابل بهره برداری شد.
سردار آقاخانی اضافه کرد: در حال حاضر این سامانه در کلانشهر اصفهان قابل بهره برداری است و در آینده ای نزدیک در شهرهای استان توسعه می یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: پلیس در کنار ناشنوایان است و در صورتیکه حادثه سرقتی یا تعرضی برای آنها رخ داد و یا اینکه با موارد مشکوک، توزیع مواد مخدر و دیگر جرایم روبرو شدند، می توانند به سامانه یاد شده پیامک بزنند و ماموران پلیس 110 نیز طبق ماموریتی که برای آنها تعریف شده ظرف 15 دقیقه موظفند در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه شماره تلفن ناشنوایان که به پلیس پیامک می زنند بصورت محرمانه ثبت می شود از آنها خواست تا هرگونه موارد مشکوک که به حوزه نظم و امنیت مربوط می شود را به پلیس اطلاع دهند.
 
سردار آقاخانی از مرکز فوریت های 110 بعنوان پل ارتباطی پلیس با اقشار مختلف جامعه نامبرد و گفت: سامانه 110 راهی برای رسیدگی سریع به مطالبات مردم، امدادرسانی، پیشگیری از وقوع جرم و پناهگاهی برای نیازمندان است.
 
این مقام انتظامی از اداره کل بهزیستی استان که مقدمات خدمت رسانی پلیس به این قشر از جامعه را فراهم کرده است تقدیر کرد و گفت: راه اندازی این سامانه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم گام های بیشتر و بهتری در زمینه خدمت رسانی و رضایتمندی بیشتر مردم که شایسته بهترین خدمات هستند برداریم.
 
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110 ویژه ناشنوایان برای اولین بار در کشور توسط پلیس اصفهان راه اندازی شد، گفت: برقراری ارتباط اقشار مختلف مردم با پلیس باعث امنیت پایدار می شود.
 
سعید صادقی با اشاره به اینکه 13 هزار و 500 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند، گفت: برقراری این افراد با دستگاههای اجرایی و نهادها از جمله پلیس برای تامین نیازهای خود از حقوق شهروندی این افراد است.
وی گفت: بسیار خرسندیم که با راه اندازی سامانه پیامکی 110 ویژه ناشنوایان زمینه برقراری این قشر از جامعه با پلیس فراهم شد.
 
جمعیت ناشنوایان استان اصفهان حدود 28 هزار نفر است.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سپیده سیروسی
۱۴:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی

من ناشنوایان هستم.
Iran (Islamic Republic of)
سپیده سیروسی
۱۴:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی

من ناشنوایان هستم.