کرمان؛

بازگشایی محور گلبازخان کرمان با حضور استاندار

محور گلباز خان با حضور استاندار کرمان بازگشایی شد و عملیات پیاده راه میدان توحید کرمان اغاز شد.

بازگشایی محور گلبازخان کرمان با حضور استاندار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ با حضور استاندار کرمان محور گلباز خان بازگشایی شد وعملیات پیاده راه میدان توحید کرمان (ارگ)هم  که می تواند محور گردشگری کم نظیری در کشورباشد اغاز شد.

در آئین افتتاح این محور رزم حسینی گفت: با بازگشایی محور گلبازخان معبر خوبی برای استفاده مردم ایجاد شده  و  میدان ارگ که یک محور تاریخی به پیاده راه تبدیل و از حالت میدان بودن خارج می شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح های دیگری همچون آغاز عملیات بازگشایی محور فتحعلیشاهی در آینده ای نزدیک هم در دستور کاراست.

وی با تاکید براینکه اقدامات صورت گرفته در محور تاریخی بازار بزرگ کرمان بدون همکاری و مشارکت کسبه و بازاریان امکان پذیر نبود، افزود: هم اکنون مشتریان بازار بزرگ کرمان افزایش یافته و با افزایش حجم گردشگران داخلی و خارجی رونق به بازار بازگشته لذا انتظار می رود بازاریان و کسبه همچنان پای کار باشند. 

استاندار کرمان با اشاره به یکی از صورتجلسات که منجر به احیا و مرمت کاروانسرای گنجعلی خان شد یادآورشد: اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی نشان از آن دارد که می توان حجم اشتغالزایی را در استان افزایش داد، به گونه ای که هم اکنون بیش از 90 نفر به صورت مستقیم در کاروانسرای گنجعلیخان مشغول به فعالیت هستند.

رزم حسینی با تاکید براینکه دیگر طرح های میراث فرهنگی استان  همچون حمام ظهیرالدوله (ابراهیم خان)به همت بخش غیردولتی در حال احیاء و مرمت است، تصریح کرد: با تولید و عرضه مستقیم صنایع دستی می توان بازار بزرگ کرمان را سرزنده و پررونق کرد...
استاندار همچنین در این مراسم  از اجرای طرح متروی شهر کرمان طی امسال خبرداد.

شهردار کرمان هم گفت :طول خیابان گلبازخان 360 متر مربع و عرض آن 26 متر مربع ااست که برای بازگشایی ان /45 ملک خریداری شده و 12 هزار متر مربع به ارزش 28 میلیارد تومان تملک انجام شده است . 

بابایی با اشاره به اینکه تهیه طرح گردشگری میدان ارگ نیزبه همت مشاور در حال انجام است، یادآورشد: با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از حفاری میدان ارگ، ایجاد سنگ فرش میدان ارگ متوقف شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار