دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در پایتخت بلاروس گشوده شد

دفتر یادبود شهدای واقعه عملیات تروریستی در تهران امروز (جمعه) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک پایتخت بلاروس گشایش یافت.

به گزارش حوزه سیاست  خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان دفتر یادبود شهدای واقعه عملیات تروریستی در تهران امروز (جمعه) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک پایتخت بلاروس گشایش یافت.

از نخستین دقاق گشایش دفتر یادبود، مقام‌های بلندپایه بلاروسی و دیپلمات‌های مقیم مینسک با حضور در سفات و دیدار با مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام تسلیت، دفتر گرامیداشت یاد شهدای عملیات تروریستی در تهران را امضا و این اقدام‌ها را محکوم می‌کنند.
ویتالی ووفک وزیر صنایع بلاروس با حضور در سفارت نیز پیام تسلیت دولت و ملت این کشور را به سفیر ایران ابلاغ و دفتر یادبود را امضا کرد.

میخائیل میاسنیکویچ رئیس مجلس سنای جمهوری بلاروس نیز در این مراسم پیام تسلیت مجلس این کشور را ابلاغ و دفتر یادداشت را امضا کرد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس هم با ارسال پیام تسلیت و ابراز همبستگی به حسن روحانی همتای خود، عملیات تروریستی در تهران را محکوم کرده است.

گروههای خبری رسانه‌ای و دوربین‌های شبکه‌های مختلف تلویزیونی بلاروس نیز برای تهیه گزارش و پوشش خبری این مراسم در سفارت ایران حضور یافته اند. 

شماری از ایرانیان مقیم و همچنین شهروندان بلاروسی نیز با قرار دادن گل و روشن کردن شمع کنار دیوار سفارت جمهوری اسلامی ایران با خانواده شهدای عملیات تروریستی و مردم ایران ابراز همبستگی کردند. 

این اقدام سفارت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تاکید بر لزوم همگرایی علیه تروریسم و اهمیت مقابله با آن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دوعملیات ضدمردمی تروریست‌ها در تهران تدارک دیده شده است.

 ۱۷ خرداد در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر ان ۱۷ نفر شهید و حدود ۵۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار