بجنورد؛

به روز رسانی ایستگاه های شتاب نگار

در هفته جاری جدیدترین شتاب نگار در محل دانشگاه بجنورد استان نصب و راه اندازی می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی علی مردانی سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گفت : پس از زلزله 5 ممیز 7 ریشتری در تاریخ 23 اردیبهشت در استان ، موضوع به روز رسانی شتابنگارهای موجود با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله استان از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی افزود: با اقدامات اخیر در به روزرسانی ، آمار شتاب نگارهای فعال استان به 22 مورد رسیده است .

علیمردانی تصریح کرد : پس از بررسی شرایط محیطی و توپوگرافی منطقه توسط تیمی متشکل از شبکه شتابنگاری کشور ، اداره کل راه و شهرسازی استان و دانشگاه بجنورد، محلی در دانشگاه بجنورد مشخص و پس از تأمین زیرساختهای لازم توسط عوامل اجرایی نصب دستگاه با اتاقک و سیستم مخابراتی با برد موثری افزون بر 200 کیلومتر اجرا شد . .

وی هدف اصلی لرزه شناسی جنبش نیرومند ، بهبود فهم و درک علمی فرآیندهای فیزیکی موثر بر جنبش نیرومند و توسعه برآوردهای قابل اعتماد خطرات لرزه ای برای کاهش خسارات جانی و مالی برشمرد و اظهار کرد : در زمین لرزه های آتی به منظور طراحی مقاوم سازه ها در برابر زمین لرزه ، محاسبه و بدست آوردن طیف های طراحی ، تدوین روابط کاهندگی و بسیاری زمینه های علمی دیگر است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.