برگزاری نشست بررسی جايگاه زبان فارسی در باکو

نشست بررسی اهميت و نقش زبان فارسی و عربی در منابع علمی و تاريخی با حضور مسئولان فرهنگی ايران، مصر، افغانستان و جمعی از استادان دانشگاه جمهوری آذربايجان، در باکو برگزار شد.

برگزاری نشست بررسی جايگاه زبان فارسی در باکو
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر فارسی رايزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران در جمهوری آذربايجان روز جمعه در اين نشست ضمن تاکيد برآمادگی رايزنی فرهنگی ايران برای همکاری با  فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربايجان گفت: در آينده نزديک به يک هزار و پانصد نسخه کتاب  به زبان فارسی اهدايی از رايزنی فرهنگی سفارت ايران در سالن کتابخانه مرکزی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربايجان نمايش و سپس به اين کتابخانه تحويل داده خواهد شد.
 
فارسی، افزود: ايراني‌ها در راستاي ترجمه و حفط علوم جامعه بشری از جمله علوم يونانی و هندی خدمات ارزنده ای داشته  و آثار ارزشمندی از خود به يادگار گذاشته اند.
 
رايزن فرهنگی سفارت ايران در باکو همچنين با اشاره به مشترکات تاريخی، فرهنگی و دينی مردم ايران و جمهوری آذربايجان گفت: تبادل کتاب و همکاریهای علمی میتواند به تعميق ارتباطات فرهنگی دو کشور کمک کند.
 
در حال حاضر بيش از 9 هزار نسخه کتاب فارسی در حوزه‌های علمی، ادبی، پزشکی، تاريخی و فرهنگی در کتابخانه مرکزی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربايجان نگهداری میشود.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار