حجت‌الاسلام پورمحمدی:

کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا/استكبار جهانی از قدرت امنيتی، دفاعی ايران ترس دارد

وزیر دادگستری گفت: طی چند سال گذشته، قاچاق حدود 50 درصد کاهش داشته و قول دادیم در پایان امسال عدد قاچاق به کمتر از 6 یا 7 میلیارد برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام پورمحمدی در مراسم تودیع سرپرست سابق سازمان تعزیرات حکومتی و معارفه رئیس جدید این سازمان که با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه انتخاباتی پرشور و سالم و بدون دغدغه‌های امنیتی برگزار شد که از این بابت خدا را شاکریم و از ملت و رهبر انقلاب سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: معمولا انتخابات‌ها برخی کم و کاستی‌ها را دارد اما نقاط مثبت فراوانی که انتخابات داشته، نقطه اصلی و نقطه اتکای ماست و اگر در گوشه‌ای کم و کاستی و تخلفی بوده، پیگیری می‌شود. خوشحالیم که امروز هم آرمان‌های امام راحل مثل عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و مبارزه با استکبار، آرمان‌های ملت است. امروز عدالت اجتماعی و اقتصادی مهمترین دغدغه همه است و امروز کشور ما مستقل است و از استقلال فوق العاده بالایی برخوردار است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ما مناسبات بین‌المللی را داریم و تعقیب هم می‌کنیم و با تسلط بر مبانی و موازین طبق فرمایشات رهبر انقلاب در مجامع حضور می‌یابیم اما باید از جایگاه فرهنگی و تمدنی خود دفاع کنیم و جایگاه استقلالی خود را تقویت کنیم که در اینصورت دیگر هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در جمهوری اسلامی آزادی وجود ندارد و گواه آن هم انتخابات اخیر است و صداها شنیده می شود و رسانه‌های مختلف فعال هستند و هاضمه جمهوری اسلامی هاضمه قوی‌ای شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه درخصوص محرومیت‌زدایی کارهای خوبی شده است گفت: گاهی وقت‌ها در رقابت‌های انتخاباتی حرف‌هایی زده می‌شود ولی واقعیت این است که علی‌رغم مشکلات موجود، کارهای اساسی و بزرگی در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده و امروز صدای محرومان در اقصی نقاط کشور شنیده می‌شود و محرومان می‌توانند صدای خود را به بالاترین مقام‌ها برسانند. نکته‌ای که در فرمایش رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال بود، بحث مبارزه با استکبار است. متاسفانه در همه جای دنیا به حقوق ملت‌ها تجاوز می شود در حالی که شعار حمایت از حقوق ملت‌ها، شعار امام‌مان بوده و امروز هم با قوت این شعار ادامه دارد. در اینکه ما اقتدار بالایی را به دست آوردیم و در حال اعتلای آن هستیم، شکی نیست و بسیار روشن و واضح است.

وی افزود: این اقتدار باعث تشدید جبهه ضد استکباری کشورمان شده است. امروز آمریکا می گوید جمهوری اسلامی از خطر پنجم به خطر سوم در عرصه‌های مختلف ارتقا پیدا کرده است. تحریم‌هایی که امروز آمریکا انجام می دهد هر چند یک بدعهدی است اما یک پیام دیگر هم دارد و آن هم افزایش ترس آمریکا از ایران است.

وزير دادگستري با بيان اينكه روز به روز بر اقتدار جمهوری اسلامي ايران افزوده شده است، تصریح كرد:  با جهان خواران نبايد با زبان سازش  مصالحه كرد. نگرانی های آمريكا از قدرت مقتدرانه و متفكرانه جمهوری اسلامی ايران است؛ ضمن اينكه با اين قدرت توانستيم استكبار را شكست دهيم و با قدرت اين رويه بايد ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام پور محمدی گفت: امروز قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی بسیار قوی‌تر از گذشته است. این روزها ترور کور را در تهران پشت سر گذاشتیم اما هدف این جریان تروریستی که از 60 کشور لشگرکشی کرده و در منطقه جمع شدند، جمهوری اسلامی است. آمار کشفیات و ضربات را نمی‌گوییم که مردم از لحاظ روحی آسیب نبینند و وقتی یک حادثه این چنینی اتفاق می‌افتد ناچار هستیم بخشی را بازگو کنیم. دنیا امروز به قدرت امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی اذعان دارد و نگرانی استکبار هم از همین است.

وزیر دادگستری گفت‌: یکی از مسائل کشور، محیط کسب و کار است که باید سالم، رو به جلو و روابط سالم باشد. اینها خواسته جدی مردم است و دولت و مجموعه نظام نسبت به این مسئله حساسیت داشته و دارد اما وقعیت این است که فضاهای کسب و کار فضای پیچیده‌ای است و عوامل و فشار و بازدارنده در این مجموعه بسیار است.

وی ادامه داد:  یک روز نان یا لبنیات دست مردم نرسد ببینید چه مشکلی ایجاد می‌شود. بنابراین پس از امنیت، موضوعی در کشور این قدر حساسیت‌برانگیز نیست. مردم روزانه با این مسئله درگیر هستند بنابراین باید خیلی مورد توجه ما باشد. باید توجه‌مان به این مسائل پیوسته افزوده شود و سازمان تعزیرات برای همین مسئله تاسیس شده است. در این دوره 30 ساله به دلایل فراوانی این سازمان جایگاه خود را پیدا نکرده اما امروز در جایگاه مناسبی در عرصه تصمیم‌گیری و نظارتی کشور قرار دارد. سازمان تعزیرات صرفا برخوردکننده و بگیر و ببند نیست بلکه یکی از ارکان نظارتی بازار در کنار سایر بخش‌های تصمیم‌گیری است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: تعزیرات امروز هرچند به مرحله بلوغ نرسیده اما به یک مرحله اتکا کننده رسیده است. در طول چند سال گذشته 50 درصد میزان پرونده‌های تحت رسیدگی‌مان کاهش یافته و بر بازار تسلط بیشتری داریم. این به معنی جریمه و زندانی کردن نیست بلکه با برنامه و هوشمندی و اتخاذ تدابیر تأثیرگذار به اینجا رسیدیم.

وزیر دادگستری درباره بحث قاچاق گفت: در بحث قاچاق دستگاه‌های مختلفی درگیر هستند که یک بخشی تعزیرات است. خوشبختانه با تلاش های انجام شده، بحث قاچاق را تا میزان زیادی کنترل کردیم و جلوی رشد لجام گسیخته را گرفتیم. البته هنوز عددها نگران کننده است اما با این حال طی چند سال گذشته، قاچاق حدود 50 درصد کاهش داشته و قول دادیم در پایان امسال عدد قاچاق به کمتر از 6 یا 7 میلیارد برسد.  

وی بيان كرد: منصف بودن، شفافيت و امنبت در بازار و حامی مصرف كننده و فعالان اقتصادی بودن از چشم انداز های سازمان تعزيرات حكومتی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار