یزد؛

صنایع دستی بانوان یزدی امروز در حال قوت گرفتن و احیا شدن

نمایشگاه بزرگ صنایع دستی تولید شده توسط بانوان یزد در مرکز آموزش شماره یک صنایع دستی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا دهقان مهرجردی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اداره کل میراث فرهنگی، توجه به صنایع دستی و احیای آن است، اظهار داشت: استان یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که در زمینه توسعه صنایع دستی در استان یزد صورت گرفته، احیای صنایعی است که در سال‌های گذشته رو به فراموشی سپرده بودند و امروز در حال قوت گرفتن و احیا شدن هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: از جمله راهکارهایی که در زمینه توسعه و ترویج این صنعت بسیار سودده و پرمخاطب وجود دارد، ایجاد زمینه برای جذب هنرآموزان به رشته‌های مخلتف صنایع دستی است.

دهقان مهرجردی تصریح کرد: از این استان یزد با برگزاری دوره‌های منظم و منسجم در زمینه رشته‌های مختلف گردشگری و جذب کارآموزان، سعی در ایجاد توسعه هرچه بیشتر در این صنعت دارد.

وی برگزاری نمایشگاه آثار و توانمندی‌های بانوان هنرآموز رشته‌های صنایع دستی را یکی دیگر از این عرصه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز نمایشگاه صنایع دستی بانوان کارآموز مرکز آموزش شماره یک صنایع دستی استان یزد افتتاح شد و در این نمایشگاه آثار و تولیدات این کارآموزان به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی‌های سنتی، گلیم بافی، معرق و منبت چوب، مینای مس و مینای سفال، زیورآلات سنتی، نقاشی روی چرم، قلم زنی روی مس و سراجی سنتی از جمله آثار و رشته‌هایی است که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دهقان مهرجردی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از امروز بیستم خرداد تا سوم تیر هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 به مرکز آموزش شماره یک صنایع دستی یزد واقع در بلوار منتظر قائم، نرسیده به چهارراه مهدیه، کوچه نقیب‌زاده مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار