تشدید پایش مراکز تهیه و فروش مواد غذایی در ماه رمضان

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید پایش مراکز تهیه و فروش مواد غذایی در ماه رمضان در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛جعفر ربیحاوی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۲۷ گروه یک تا سه نفره کلر کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان در ماه رمضان را به انجام می رسانند.
 
وی افزود: از ابتدای ماه رمضان با حضور بیش از ۶۰ نفر تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.
 
ربیحاوی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مورد پایش قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به صدور ۲۸۹ اخطار بهداشتی تصریح کرد: ۱۳ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و دو واحد دیگر نیز پلمپ شد.
 
ربیحاوی، استفاده از دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در تمامی اکیپ‌های نظارتی را یاد آور شد و گفت: تاکنون ۱۱۸ مورد نمونه‌برداری‌ توسط دستگاه‌های مذکور انجام شده است.
 
مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان، این نمونه برداریها را شامل کنترل کیفی روغنهای مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران نام برد.
 
ربیحاوی افزود: کارشناسان این دانشکده به طور ۲۴ ساعته شکایات و گزارشات تخلفات بهداشتی اصناف که از طریق سامانه ۱۹۰ به سهولت در اختیار بازرسان قرار می گیرد، را پیگیرب می کنند.
 
به گفته وی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بیش از هفت هزار و ۱۳۸ واحد صنفی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.
 
وی اظهار کرد: در طرح تشدید بازرسی ماه مبارک رمضان تمام صنوف و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس از قبیل آش و حلیم‌فروشی ها، قنادی ها و زولبیا و بامیه‌پزی ها، مساجد، اماکن متبرکه و حسینیه‌ها بعنوان گروه هدف تعیین شده اند.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.