وادار شدن دختران نوجوان سودان جنوبی به ازدواج اجباری در ازای معاوضه با احشام+ تصاویر

گسترش درگیری‌های داخلی و قحطی در سودان جنوبی موجب شده است، دختران نوجوان در معاوضه با احشام به ازدواج اجباری تن دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  گاردین؛ سودان جنوبی جوانترین کشور جهان است که استقلال خود را در سال 2011 از سودان اعلام کرد؛ اما تشدید درگیری‌های داخلی و رویارویی با قحطی کم‌سابقه در این کشور، وضع معیشت مردم را به شدت در معرض تهدید قرار داده است.

ازدواج اجباری دختران نوجوان سودان جنوبی در معاوضه با احشام+ تصاویر

زندگی قبایل سودان جنوبی بر پایه کشاورزی استوار و خشکسالی شدید در این کشور به محصولات کشاورزی صدمات زیادی وارد کرده است. اهمیت داشتن دام برای ادامه حیات مردم به اندازه‌ای است که آن‌ها حاضر هستند دختران کم سن خود را در ازای دریافت احشام به ازدواج اجباری دیگر مردان قبیله درآورند. «ربکا آموک» یکی از این دختران است که در 15 سالگی و در ازای دریافت 15 راس گاو به ازدواج مردی 25 ساله درآمد. 

احشام و طیور همه زندگی مردم سودان جنوبی به حساب می‌آیند. آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد 52 درصد از دختران سودان جنوبی پیش از رسیدن به 18 سالگی، تن به ازدواج می‌دهند؛ اما اخیرا این آمار نسبت به گذشته بدتر نیز شده است. 

ازدواج اجباری دختران نوجوان سودان جنوبی در معاوضه با احشام+ تصاویر

سودان جنوبی از زمان اعلام استقلال همواره شاهد اعتراضات شدید ضددولتی و اختلافات قبیله‌ای بوده است. خشکسالی در این کشور، 100 هزار نفر را با قحطی و یک میلیون نفر را در معرض قحطی قرار داده است. این درحالیست که جمعیت این کشور نفت‌خیز کمی بیشتر از 8 میلیون نفر است.

با وجود نفت‌خیز بودن سودان جنوبی، این کشور یکی از فقیرترین مناطق جنگ‌زده جهان محسوب می‌شود که به دلیل سال‌ها نزاع، تبعیض و درگیری‌های قبیله‌ای، و ادامه اعتراضات بر ضد دولت مرکزی سودان، به ویرانی کشیده شد.

ازدواج اجباری دختران نوجوان سودان جنوبی در معاوضه با احشام+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار