تیر کمانداران باز هم به خطا رفت/ نتایج ضعیف تنها سوغات رقابت های جهانی ترکیه

مسابقات جهانی تیراندازی باکمان ترکیه درحالی امروز به پایان می رسد که کمانداران کشورمان در کسب مدال ناکام بودند.

تیر کمانداران باز هم به خطا رفتبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله دوم مسابقات جهانی تیراندازی باکمان در رشته های ریکرو و کامپوند مردان و زنان از 17 خرداد ماه آغاز شد.

تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان با 6 ورزشکار در این رقابت ها شرکت کرد اما موفق به کسب مدال جهانی نشد، پیش از این مرحله نخست این مسابقات نیز در کشور چین برگزار شد که با ناکامی کماندارن کشورمان همراه بود.

با اینکه این مسابقات در 4 مرحله برگزار می شود و هدف کسب امتیازات لازم برای حضور در مرحله فینال است اما انتظار می رود که کمانداران همانند گذشته در مسابقات جهانی خوش بدرخشند و با کسب مدال این مسابقات را به پایان برسانند.

در این رقابت ها 2 ورزشکار کشورمان در رشته ریکرو به مصاف حریفان خود رفتند که در بخش میکس، تیم ایران با 1262 امتیاز در جایگاه نوزدهم ایستاد و از صعود به مرحله حذفی بازماند. همچنین در بخش انفرادی نیز نمایندگان کشورمان در مرحله حذفی با شکست مقابل حریفان از دور رقابت ها کنار رفتند.

در رشته کامپوند که جزء تیم های برتر دنیا محسوب می شویم بازهم مانند مرحله نخست این مسابقات عملکرد قابل قبولی نداشتیم و تنها پریسا براتچی توانست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند اما با شکست مقابل حریف کلمیبایی از کسب مدال بازماند و به عنوان چهارمی بسنده کرد.

در بخش میکس کامپوند نیز کشورمان با قبول شکست برابر تیم هند در جایگاه دهم ایستاد و از دور رقابت ها کنار رفت.

همچنین تیم کامپوند هم در مرحله یک هشتم نهایی با شکست ناباورانه مقابل تیم چین تایپه از دور رقابت ها کنار رفت این در حالی است  تیم کامپوند کشورمان سال گذشته در مرحله نخست مسابقات جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

در بخش انفرادی این مسابقات، اسماعیل عبادی در مرحله یک هشتم نهایی با قبول شکست مقابل کماندار دانمارکی از دور رقابت ها کنار رفت. سایر ورزشکاران این رشته نیز چندان رتبه های قابل توجهی کسب نکردند.

با این اوصاف باید دید فدراسیون چه برنامه ای برای خروج تیم تیر و کمان از این وضعیت دارد و آیا  تغییر در کادر فنی را در دستور کار خود قرار می دهد یا نه.

**عملکرد ضعیف کمانداران مورد بررسی قرار می گیرد

رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان درباره عملکرد تیم های ریکرو و کامپوند در مرحله دوم مسابقات جهانی اظهار داشت: مرحله دوم مسابقات جهانی تیراندازی با کمان با حضور برترین کمانداران جهان برگزار شد که سابقه حضور در رقابت ها مختلف جهانی را دارند و مدال های زیادی را کسب می کنند.

وی افزود: بخش بانوان در هر 2 رشته ریکرو و کامپوند عملکرد خوبی داشتند و هدف ما که همان ارتقا امتیازات کمانداران و حضور در جمع 4 نفر برتر بود به دست آمد. در کامپوند پریسا براتچی توانست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند و در جایگاه چهارم قرار بگیرد، همچنین در ریکرو نیز امتیاز پارمیدا قاسمی افزایش داشت و به مرحله حذفی راه پیدا کرد که در این مرحله با بدشانسی از صعود باز ماند. با نتایجی که کمانداران ما در بخش بانوان کسب می کنند، انتظار می رود که در رقابت های آینده نتایج بهتری کسب کنند و حتی به فینال راه پیدا کنند اما در بخش آقایان انتظار داشتیم ورزشکاران به مقام اول تا سوم برسند اما با نتایجی که کسب کردند شانس صعود به مراحل بعد را ازدست دادند.

کیارستمی ادامه داد: در ریکرو آقایان صادق اشرفی نماینده کشورمان در این مسابقات، عملکرد دور از انتظاری داشت و برخلاف دوره های گذشته نتوانست امتیازاتش را ارتقا دهد و برای شرکت در این مسابقات آمادگی نداشت که این موضوع باید بررسی شود تا در مسابقات آینده این ورزشکار با آمادگی شرکت کند.

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان درباره عملکرد تیم کامپوند در مرحله دوم مسابقات جهانی عنوان کرد: تیم کامپوند هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی عملکرد قابل قبولی نداشتند انتظار می رفت با وجود عناوینی که در مسابقات مختلف جهانی کسب کردند در این رقابت ها نیز مدال کسب کنند و در بخش انفرادی هم روی سکو قرار بگیرند اما خلاف این موضوع را شاهد بودیم، گرچه اسماعیل عبادی به مرحله حذفی راه پیدا کرد اما انتظار از وی بیش از این بود.

**برنامه ای برای تغییر کادر فنی تیرو کمان نداریم

وی درباره اینکه آیا فدراسیون برنامه ای برای تغییر کادر فنی در تیم های ملی تیر و کمان و بازگشت سرمربی سابق تیم ملی کامپوند دارد یا خیر، بیان کرد: فدراسیون تمام تلاشش را به کار می گیرد تا از همه ظرفیت های داخلی برای رشد و توسعه تیر و کمان استفاده کند و در حال حاضر برنامه برای تغییر در کادر فنی تیم های ملی تیراندازی با کمان ندارد. ملی پوشان فردا به کشور باز می گردند و طی جلسه ای که میان اعضای کمیته فنی با مربیان تیم ملی برگزار می شود عملکرد کمانداران مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار