کی روش: دیدار با ازبکستان فینال جام جهانی است/ازبک ها همواره حریف دشواری هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:ما فردا بازی مهمی را مقابل ازبکستان در پیش رو داریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی ازبکستان اظهار داشت: به تمام اصحاب رسانه خوش آمد می گویم. اصولا این طرز تفکر در بین ما شکل گرفته که ایران از همین امروز و فردا در جام جهانی بازی می کند و بازی های ایران در این رقابت ها از همین دیدار مقابل ازبکستان شروع می شود.
 
وی افزود: ما فردا بازی مهمی مقابل این حریف پیش رو داریم. سه نیمه از بازی های ما باقی مانده و تمام تلاش خود را به کار می گیریم که در نیمه اول این دیدارها بهترین عملکرد را مقابل ازبکستان داشته باشیم. حریف یکی از بهترین تیم های گروه است و همواره بازی کردن مقابل آن ها برای ما در خانه و خارج از خانه دشوار بوده است. ازبکستان سازماندهی، کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد.
 
 وی تصریح کرد: من یقین دارم بازیکنان ما کاملا برای این دیدار آماده هستند به ویژه آن که در خانه و با حضور هواداران مان به مصاف ازبکستان می رویم.هواداران همواره یار دوازدهم ما بوده اند و باید بگویم آن ها کمک حال ما هستند.
 
کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تیم ملی تاکنون هیچ گلی را در مقدماتی جام جهانی 2018 دریافت نکرده و این موضوع چقدر می تواند در بازی فردا تاثیر گذار باشد، گفت: همان طور که گفتم ما در بازی فردا احتیاج زیادی به حضور هواداران در استادیوم آزادی داریم. ازبکستان تیم خوبی است و یکی از کاندیداهای جدی برای رسیدن به 2 رتبه نخست گروه است و اگر بخواهیم نتایجی را که در ذهن مان تداعی کرده ایم به آن دست یابیم داریم، باید در طول 90 دقیقه با تمرکز بالا به میدان برویم و سعی کنیم فوتبال خوبی را ارائه دهیم.
ما باید تلاش کنیم که هم در کارهای دفاعی و هم در فاز هجومی تیم برتر میدان باشیم و عرصه را بر حریف تنگ کنیم. بهترین بازیکن ما برابر ازبکستان، استادیوم آزادی مملو از هواداران است.مطمئنا همه تیم ها به هواداران احتیاج دارند و به طور حتم اگر ورزشگاه پر باشد، کار ما راحت تر می شود. من اطمینان دارم می توانیم مانند گذشته نتیجه خوبی را کسب کنیم.ما با این طرز تفکر وارد زمین می شویم که در فینال جام جهانی بازی می کنیم و این دیدار برای ما به این اندازه اهمیت دارد. دلیل اصلی هم این است که شاگردان ساموئل بابایان چیزی برای از دست دادن ندارند و برای برد به ایران می آیند.
 
کارلوس کی روش در واکنش به این سوال که آیا بازی با ازبکستان را جزء مهم ترین دیدارهای مربیگری خود می داند یا خیر،گفت: ما از اهمیت بازی فردا اطلاع داریم و همه به خوبی این موضوع را می دانیم. ما از ابتدای دوره ی مقدماتی جام جهانی از اهمیت این دیدار آگاه بودیم. بازی اول ما برابر قطر تنها سه امتیاز داشت و در بازی های بعدی هم تنها 3 امتیاز به امتیازات قبلی تیم برنده اضافه می شود. در فوتبال هیچ چیزی تغییر نکرده و همه بازی ها برای ما حکم فینال را دارند و فردا هم برای کسب سه امتیاز پا به زمین مسابقه می گذاریم. 
 
ما فردا فقط یک بازی پیش رو داریم و بازی با ازبکستان مانند دیدارهای گذشته سخت است. ما فردا فقط یک بازی پیش رو داریم اما اگر در فوتبال همان یک بازی را انجام بدهید، کار سختی است. اگر بخواهید به 2 یا سه بازی فکر کنید مطمئنا کار سخت تر خواهد شد بنابراین در بازی فردا ذهن مان را تنها معطوف به بازی با ازبکستان می کنیم.
 
 سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنی از تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با ازبکستان حضور ندارد،عنوان کرد: ارتباط بازیکنان و رسانه ها بسیار مهم است. اما ما اگر بخواهیم از منافع بازیکن دفاع کنیم،عدم حضور در نشست اهمیت پیدا می کند. بازیکنی که قرار بود در نشست خبری حضور پیدا کند به دلیل مشکل دندانپزشکی نتوانست در نشست حاضر شود.از شما ممنونم که این سوال را مطرح کردید. پیش از شروع تمرین قرار نیست بازیکنی با اصحاب رسانه صحبت کند و تنها کاپیتان تیم ملی پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.
 
کی روش در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به صعود احتمالی ایران به جام جهانی، شانسی برای موفقیت در جام جهانی خواهیم داشت یا خیر، بیان کرد: من در گذشته راجع به این مطلب صحبت کردم. ما نزدیک به صعود نیستیم و هنوز با صعود فاصله داریم. در فوتبال مسائل متفاوت از زندگی است و نمی توانیم بگویم که در بازی فردا چه اتفاقاتی رخ خواهد داد زیرا و مشخص نیست که برنده هستیم یا بازنده. در دیکشنری فوتبال کلمه ای به نام نزدیک وجود ندارد. هنوز به یاد دارم در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 1998-99 در حالیکه همگان انتظار قهرمانی بایرن مونیخ را داشتند، اما تیم ما، یعنی منچستر یونایتد توانست در ظرف 2 دقیقه تکلیف قهرمان را عوض کند.
 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب تیم تغییر می کند، عنوان کرد: من هنوز دارم تلاش می کنم تا ترکیب اولیه را حدس بزنم و بازیکنان مورد نظر را انتخاب کنم. همه بازیکنان آماده هستند و می توانند به میدان بروند. البته باید قول بدهید پاسخ من را به سرمربی تیم ملی ازبکستان منتقل نکنید(با خنده).

کی روش در پایان گفت: ما در تیم ملی موضوعی به نام بازیکنان فیکس و نیمکت نشین نداریم. همه بازیکنان در خدمت تیم ملی هستند و همه وظایف خود را می دانند و آن را به خوبی انجام می دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
ممنون کیروش بزرگ باتعصب وباهوش درستکاروبازیکنان خوب وباکیفیت هم وطنان میاییم تاصعودکنیم خدابخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
بنده خدا جو گرفتتش، فینال جام جهانی خخخخخ
دیگه این تیم های درپیتی بردن دارن،اگه توی اروپا بودی چکار میکردی
آخرین اخبار