دادستان سابق نیویورک از دلیل اخراج خودش به دست ترامپ پرده برداشت

پریت بارارا که در ماه مارس از سوی دونالد ترامپ اخراج شد برای اولین بار در یک مصاحبه تلویزیونی دلیل برکناری خود را توضیح داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "پریت بارارا"، دادستان سابق نیویورک روز گذشته (یکشنبه) برای اولین بار فاش کرد که پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، تعدادی تماس تلفنی غیرمعمول از سوی وی دریافت کرده و بخاطر پاسخ ندادن به تماس سوم وی، ترامپ او را اخراج کرده است.  

بارارا در مصاحبه با شبکه "ای بی سی نیوز" که نخستین مصاحبه وی پس از اخراج شدن از سوی ترامپ محسوب می شود، گفت: تماس های تلفنی دونالد ترامپ با من بر خلاف عرف حاکم بر روابط دستگاه اجرایی و قضایی بود. باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری خود هیچگاه به صورت مستقیم با من تماس تلفنی نگرفته بود.

بارارا خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ دو بار پس از پیروزی در انتخابات فقط برای داشتن یک مکالمه عادی با من تماس گرفت. این اقدام اندکی غیرمعمول بود. اما او به تازگی در انتخابات پیروز شده و وارد کاخ سفید نشده بود. با این حال، وی حتی پس از مراسم تحلیف و ورود به کاخ سفید هم برای سومین بار با من تماس گرفت. 

بارارا در خصوص تماس سوم گفت: من تماسی از سوی او دریافت کردم. درباره‌اش اندکی فکر کردم و متوجه شدم که پاسخ دادن به تماس رئیس جمهور اقدام درستی برای یک دادستان نیست. 22 ساعت بعد دونالد ترامپ از من خواست که استعفا دهم.

وی در خصوص دلیل پاسخ ندادن به تماس سوم ترامپ گفت از نظر او تماس شخصی رئیس جمهور با یک دادستان که یکی از وظایفش طبق قانون، تحقیق قضایی درباره اقدامات او و نزدیکانش است بدون حضور و آگاهی دادستان کل آمریکا جایز نیست و در واقع، پا گذاشتن برروی مرزهایی است که قانون بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی کشور ترسیم کرده است. 

اظهارات پریت بارارا چند روز پس از آن مطرح شد که جیمز کومی، رئیس اخراج شده اف بی آی در مقابل کمیته اطلاعاتی سنا شهادت داد که دونالد ترامپ پیش از اخراج او از وی درخواست کرده بود بررسی پرونده "مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره ارتباط با روسیه را متوقف کند. دونالد ترامپ این اظهارات جیمز کومی را رد کرده است.

پریت بارارا که یکی از سرشناس‌ترین دادستان‌های آمریکاست در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که از سوی دونالد ترامپ از سمت خود اخراج شده است.

سخنگوی کاخ سفید تاکنون به اظهارات پریت بارارا واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۹:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
احتمالا فکر میکنه ممکنه بعدا براش مشکلی درست کنه یعنی هر چی هست از آینده نگران هست والا دلیلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
کشور با نظم به این میگن اما در کشور ما آیا اینطوری می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
معلومه دادستان کاربلدی هست و حرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
زیر پرده چی بود؟
آخرین اخبار