شیراز؛

توزیع بسته رمضانی بین نیازمندان

همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی بسته رمضانی بین 20 هزار نیازمند توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید نورالدین صمدانی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک شیراز گفت: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در قالب کمک به 20 هزار نفر از نیازمندان از محل موقوفه صاحب دیوانی، حاج رمضان اردوبادی و حاج محمد کازرونی و مهر علی خان بسته های غذایی و کالایی بین افراد نیازمند توزیع می شود.

 
وی افزود: این بسته های تهیه شده از محل اجرای نیت واقفان در قالب طرح های سفره های آسمانی و اطعام فقرا و سبدکالا با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه بین جامعه هدف و افراد تحت پوشش توزیع می شود.
 
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک شیراز ادامه داد: اعتباری که برای تهیه 20 هزار نفر بسته غذایی در نظر گفته شده بالغ بر 300 میلیون تومان مساعدت مالی از محل اجرای نیت واقفان چند موقوفه در سطح منطقه یک شیراز است.
 
صمدانی اضافه کرد: توزیع بسته های کالای غذایی برای مستمندان و کمک های نقدی به آن ها از جمله برنامه هایی است که همزمان با ماه مبارک رمضان از موقوفاتی که در این راستا وقف شده اند هزینه می شود.
 
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی نیت واقفان قید مکان و زمان مطرح است بسته های غذایی در نظر گرفته شده باید در زمان و مکان های خاص تهیه و توزیع شود.
 
صمدانی در خصوص توزیع بسته های غذایی بین افراد تحت پوشش گفت: با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی و برخی از موسسات جامعه هدف ما که مستمندان هستند شناسایی و اقلام در قالب سفره های افطاری با توزیع سبد کالا بین آن ها پخش می شود.
 
وی بیان کرد: گاهی اوقات تقاضایی از کمیته امداد و بهزیستی برای کمک و یا اطعام به نیازمندان و افراد تحت پوشش وجود دارد که از محل اجرای نیت واقفان کمک هایی به آن ها صورت می گیرد .
 
صمدانی با بیان اینکه موقوفات نیاتشان قید زمان و مکان دارد که باید رعایت شود به همین دلیل برخی در شب های جمعه و برخی در شب های دوشنبه است اظهار کرد: هر شب جمعه برای مستمندان با همکاری کمیته امداد در حسینیه امام حسین (ع) و امام حسن مجتبی (ع) اطعام توزیع می شود و هر شب جمعه 5 تا 6 هزار پرس غذا تهیه و بین جامعه هدف در قالب سفره های افطاری توزیع می شود .
 
وی افزود: برخی از مواقع نیز افرادی که مشکلات مالی وخیمی دارند با توجه به نیت واقف به آن ها کمک هایی می شود یا با حضور در منازل بسته های غذایی بین آن ها توزیع می شود.  
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک شیراز درباره محتوای بسته هایی غذایی گفت: این بسته ها که روز گذشته توزیع شد از محل موقوفه حاج محمد کازرونی و شامل یک کیسه برنج 10 کیلویی و 4 عدد روغن بود.
 
وی اظهار داشت: در شب های احیا در محل موقوفه صدر رضوی مبلغی جهت بسته های غذایی برای سحری مستمندان در نظر گرفته می شود.  
وی عنوان کرد : در 20تا 25 حسینیه و مسجد اطعام عزاداران حسینی و فقیران و نیازمندان از محل اجرایی نیت واقفان انجام می شود.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار