کارگردان سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینمای فعلی با سیر سریع تحولات مواجه است

بهرام کاظمی معتقد است؛ سینمای سال‌های اخیر با سیر سریع تحولات روبرو است و سینماگران باید خود را با این سرعت تطبیق دهند.

بهرام کاظمی کارگردان سینما در خصوص عدم پیش‌بینی سینما و مخاطب ایرانی در استقبال از فیلم‌ها به خصوص طی چند سال اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظرم باید بپذیریم ساختار فیلمنامه‌ای که در سال 96 قرار است ساخته شود با فیلمنامه‌ای که سال 94 تبدیل به فیلم شده باید متفاوت باشد؛ چون این قدر سیر تحولات سریع است که آثار حدود دو سال قبل، برای حال حاضر حالت کهنگی دارد.

وی افزود: اگر به دهه‌های هفتاد و هشتاد رجوع کنیم می‌بینیم سیر تحولات به این سرعت اتفاق نمی‌افتاد و از یک فیلم خوب، حتی پس از گذشت یک دهه استقبال می‌شد.

کارگردان فیلم سینمایی «مشکل گیتی» در ادامه بیان داشت: سینما در کنار دیگر رسانه‌هایی مانند تلگرام، روزنامه، ماهواره و... تبدیل به یک رسانه قوی شده است و همه جنگ بر سر مخاطب دارند و در برخی مواقع بعضی از آن‌ها به دلیل عبور از خط قرمزها، در جذب مخاطب، از سینما پیشی گرفته‌اند.

کاظمی ادامه داد: البته تفاوت عمده‌ای که سینما را از دیگر رسانه‌ها جدا می‌کند بخش جمعی بودن و لذت دیدن فیلم در سالنی چند صد نفره است، پس تهیه‌کننده باید آن قدر باهوش باشد تا از این پتانسیل سینما استفاده و مخاطبان بیشتری را جذب کند.

این کارگردان عنوان کرد: در پردیس‌های سینمایی که محل تفریح، تجمیع و خرید مردم هستند می‌توان با تولید و عرضه فیلم‌های به روز و آن چیزی که خواسته جامعه امروز ما است، باعث سوددهی سینما و پردیس‌ها شویم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر فیلم‌هایی مانند «گشت ارشاد»، «نهنگ عنبر» و قسمت دوم «خوب، بد، جلف» البته اگر ساخته شود، که پیش زمینه جذب مخاطب را دارند، می‌توانند در رونق هر چه بیشتر سینما کمک کنند، اما این در سینمای ما استثناء است و باید در کلیت فکری به حال سینما کرد چون این آثار به تنهایی و در درازمدت جوابگوی سینمای ما نیست.

کاظمی خاطرنشان کرد: پس باید بپذیریم شاهد سرعت بالای سیر تحول سینما و مخاطب هستیم و فیلمسازان ما به خصوص نسل‌های قبل باید با سلیقه روز مردم همراه شوند در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار