صادق دقیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف از گزیده نویسی، حاشیه سازی بوده است/ زنگ سینما در مدارس آثار تربیتی دارد

صحبت‌های من مربوط به دو سال پیش و درباره فیلمنامه‌ای است که در آن زمان نوشته شده بود.

هدف از گزیده نویسی، حاشیه سازی بوده است/ زنگ سینما در مدارس آثار تربیتی داردصادق صادق‌دقیقی کارگردان فیلم «چهل کچل» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صحبت‌هایی که به نقل از وی در سایتی منتشر شده، گفت: من در گذشته درباره فضای سینمای کودک صحبت کردم و حالا یک سایت زرد بعد از دو سال از آن حرف‌ها سوء استفاده کرده است. صحبت‌های من مربوط به دو سال پیش و فیلمنامه‌ای است که در آن زمان نوشته شده و من در همان زمان با سایتی صحبت کردم، اما امروز در کمال ناباوری، بی‌اخلاقی و در یک اقدام غیرحرفه‌ای با گزیده‌نویسی از آن مطلب در پی حاشیه‌سازی بوده‌اند.

وی در ادامه درباره سینمای کودکان و نوجوانان گفت: فیلم‌های کودک و نوجوان و حمایت از آنها قطعا می‌تواند در مسائل تربیتی و آموزشی به خانواده‌ها و حتی معلمان در مدارس کمک کند.

دقیقی افزود: هنر سینما این است که حرف‌هایی را که نمی‌توان به صورت مستقیم به بچه‌ها گفت به صورت آموزشی و درست برای آنها بازگو کند. بنابراین باید با ساخت فیلم‌های مناسب و خوب برای این قشر سنی جایگاه سینمای کودک دهه 70 را دوباره بازگرداند.

کارگردان «چهل کچل» ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان به دلیل مخاطب همیشه حاضر که دانش‌آموزان هستند، می‌تواند حتی به اقتصاد سینمای ما کمک زیادی بکند. اگر زنگ سینما در مدارس راه‌اندازی شود و بچه‌ها حتی ماهی یک بار به سینما بروند، در سال‌های بعد می‌توانیم آثار تربیتی این کار را در مدارس ببینیم.

وی اظهار کرد: ارتباط بین فیلمسازان فعال عرصه کودک و نوجوان با آموزش و پرورش می‌تواند به شناخت روحیه کودکان و نوجوانان امروزی و دست‌یابی به موضوعات جدید برای فیلم‌نامه‌نویسی کمک زیادی بکند. می‌توان با ساخت فیلم‌هایی که دغدغه روز کودکان و نوجوانان و والدین آنهاست، بچه‌ها را با روش درست با تکنولوژی امروز و طریقه استفاده صحیح از آن آشنا کرد.

صادق‌دقیقی ضمن تشکر از دست اندرکاران جشنواره و مسئولان شهر اصفهان که با همکاری یکدیگر دوباره این جشنواره را به ثبات رساندند، گفت: خوشحالم که مدیرانی دغدغه‌مند در پی عرضه فیلم کودک برای اداره جشنواره حضور دارند. این رویداد مهم بار دیگر در شهر اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار