سمنان;

جمع آوری 8 میلیارد تومان زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمع آوری هشت میلیارد تومان زکات طی سال۹۵ در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در نشست ساماندهی زکات استان سمنان با بیان اینکه سه میلیارد تومان زکات واجب طی سال۹۵ در استان جمع آوری شد که از این میزان یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان صرف مسائل عمرانی شد گفت : از این میزان زکات، یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان شامل ۴۰ درصد صرف مسائل عمرانی شد که با آن ۲۶طرح در بخش های مختلف، احداث و یا به بهره برداری رسید.

وی افزود: ۵۸درصد دیگر زکات جمع آوری شده در استان شامل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، صرف مسائل مرتبط با فقرا، نیازمندان، افزاد تحت پوشش، دردمندان، بیماران، جهیزیه و ... شد که خوشبختانه توانست نیاز مالی خوبی را برطرف کند همچنین پیش بینی می کنیم این میزان در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان همچنین از جمع آوری ۴۰۰میلیون تومان زکات فطره در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این میزان نیز صرف مسائل مرتبط با نیازمندان و اعضای تحت پوشش شد که نسبت به مدت مشابه سال۹۴ دارای رشد خوبی بود همچنین باید گفت در این سال ۵۵۰میلیون تومان زکات نیز جمع آوری و صرف موارد خاص خود شده است.

رضوی به حساسیت خاص کمیته امداد در صرف هزینه های مرتبط به زکات اشاره داشت و بیان کرد: گروه‌های هدف تحت پوشش کمیته امداد به خوبی شناسایی شده و خدمات خوبی را در سطح استان دریافت می کنند.

وی افزود: یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در سال جاری ترویج زکات است که در این زمینه تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان منعقد شده تا بتوانیم زمینه حضور مبلغان دینی را در راستای ترویج زکات به خصوص در حوزه روستایی و در فصول برداشت محصول فراهم کنیم که طبق این تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تامین مبلغ و کمیته امداد شرایط حضور آنها را در روستاها فراهم خواهد کرد.
 انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار