شورای شهر تهران در هفته ای که گذشت؛

داعش مانع افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی شد/ وجود 500 خانه مجردی در اطراف مجلس

شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت شاهد اخبار مهمی در حوزه شهری بود.

داعش مانع افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی شد/ وجود 500 خانه مجردی در اطراف مجلسبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بوده که از جمله آن‌ها می توان به نقش داعش در افزایش نیافتن کرایه های حمل و نقل عمومی در تهران، وجود 500 خانه مجردی در اطراف مجلس و فروش مواد مخدر ارزان تر از شیر در منطقه ۱۲، اشاره کرد.

*نقش داعش در افزایش نیافتن کرایه های حمل و نقل عمومی در تهران

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی برای امضای نهایی به مجلس رفته بود اما با توجه به حمله تروریستی داعش به مجلس، اتاق مورد نظر پلمپ شد و امضای آن به تاخیر افتاد.

*متروی تهران 6 هزار و 319 نفر پرسنل بالای مدرک فوق دیپلم دارد

سید جعفر تشکری‌هاشمی معاون منابع توسعه انسانی شهرداری تهران گفت:‌ متروی تهران 6 هزار و 319 نفر پرسنل بالای مدرک فوق دیپلم دارد.

وی با اشاره به ابهامات به وجود آمده در خصوص استخدام نیروهای مترو اظهار داشت:‌ عده‌ای از افراد در حق نیروهای مترو بی‌انصافی کرده و آن‌ها را بی‌سواد می‌خوانند، در حالی که این موضوع صحت ندارد.

*وضعیت آزمون استخدامی مترو مشخص شود

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: وضعیت افراد شرکت کننده در آزمون استخدامی مترو مشخص نیست.

*افزایش 2 درصدی نیروهای شهرداری تهران طی 12 سال گذشته

سید جعفر تشکری هاشمی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، گفت: از سال 84 تا اوایل سال 96 شهرداری تهران تنها 2 درصد افزایش نیرو داشته است.

*حق الزحمه شیبانی برای احداث بیمارستان پرداخت می‌شود

غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه دوره چهارم شورای شهر تهران در حال اتمام است، اظهار داشت: عباس شیبانی عضو شورای شهر طی این سال‌ها حق الزحمه دریافت نکرده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات انصاری گفت: طبق درخواست شیبانی، حق الزحمه این فرد برای احداث بیمارستان حضرت زینب(س) پرداخت شده است.

*ساخت و ساز در باغ‌های شهر تهران انجام نمی‌شود

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای با خریداری این باغ‌ها درختان آن را قطع و برج می سازند، گفت: هول نشوید که باغ‌ها را به قیمت ارزان بخرید، چراکه طبق پهنه بندی کار باغ‌ها انجام می‌شود و نمی‌توان از آن‌ها بهره برداری مادی کرد.

*برخی از باغات تهران به مزایده گذاشته شده اند/ شهرداری تهران باغات را خریداری کند

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر تعدادی زیادی از باغات برای فروش به مزایده گذاشته شده‌اند، به همین دلیل پیشنهاد می دهم که شهرداری تهران حداقل باغات به فروش گذاشته شده را خریداری کند.

*نام گذاری اماکنی به نام شهدای حادثه تروریستی مجلس

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیم داریم که اماکنی را به نام شهدای حادثه تروریستی در مجلس و مرقد امام خمینی (ره) نام گذاری کنیم.

*نمادهای هویتی در معماری شهرها متجلی می شوند

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با روسای 3 قوه، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود تاکید بسیاری بر هویت ملی داشتند و زمانی هویت ملی و نماد آن در سبک معماری و زندگی ما نمود پیدا می کند که این هویت ملی با سبک زندگی ما هماهنگ باشد.

*تشکیل تیمی به منظور بررسی مشکلات خط 7 مترو

عضو کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهر گفت: تعداد واگن های خط 7 مترو 10 درصد استانداردها و 22 کیلومتر از این مسیر فاقد هواکش و مسیرهای فرار است که پیشنهاد می شود تیمی این مشکلات را بررسی کند.

*رهبری اجازه دهند، نسل داعش را از روی زمین بر می داریم

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در روزهای گذشته 17نفر از هموطنان ما در حادثه ترور مجلس به شهادت رسیدند که آن را می‌توان با 17هزار شهید ترور از ابتدای انقلاب مقایسه کرد، این 17 شهید روزهای گذشته فقط یک هزارم شهیدان ترور را شامل می شود و در طول این سال‌ها افراد زیادی در کشور به سرکردگی آمریکا به شهادت رسیده اند.اگر رهبری اجازه دهند نسل داعش را از روی زمین بر می داریم.

*لزوم مشارکت تمام دستگاه‌های متولی در حل مشکلات منطقه 12

عابد ملکی شهردار منطقه 12 با بیان اینکه همه نهادها و دستگاه‌ها برای حل مشکلات این منطقه باید با یکدیگر همکاری کنند، گفت: امروز فقط حضور شهرداری تهران را مشاهده می کنیم.

*موادمخدر در منطقه ۱۲ ارزان‌تر از شیر و شکلات به فروش می‌رسد/ وجود 500 خانه مجردی در اطراف مجلس

میکائیل سعید دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۲ با اشاره به مشکلات این منطقه گفت: موادمخدر در منطقه ۱۲ ارزان‌تر از شیر و شکلات به فروش می‌رسد.

* بوستان‌ها را برای دیده شدن آثار هنری آماده کنیم/ نمایش آثار هنری برتر در قالب سازه‌های حجمی ماندگار

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی از ظرفیت 2 هزار و 200 بوستان تهران برای اکران آثار هنری حاوی پیام های فرهنگی که در کمپین های موضوعی تولید شده، استفاده کند.

*ایران اسلامی در میان همه تلاطم‌ها جایگاهی امن است/ همه به عنوان افسران جنگ نرم در برابر استکبار و استعمار می‌ایستیم

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث تروریستی مجلس و حرم مطهر،گفت: در این حادثه عده‌ای از تروریست‌ها که نام خدا را بر خود گذاشته‌اند مردم بی‌گناه را در خانه ملت به شهادت رساندند‌، گرچه نتوانستند اهداف پلید خود را محقق سازند اما حادثه‌ای به وجود آمد مردم دنیا آن را تقبیح کردند جز کشورهایی همچون آمریکا، اسرائیل و آل سعود که خود پایه گزاران این گروه های کثیف و نجس بودند.

*قرار نیست شهرداری را تعطیل کنیم/ در پروژه‌های کلان تمامی مطالبات پرداخت شده است

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری امور شورای شهرداری تهران گفت: قرار نیست شهرداری در مدت باقی مانده تعطیل شود، ما روال عادی خود را ادامه می‌دهیم و قراردادهای جدید را هم در قالب بودجه مصوب اجرا خواهیم کرد، اگر خارج از بودجه عمل کردیم به طور حتم باید مورد بازخواست قرار بگیریم.

* گزارش هایی که از سوی شهرداری ارایه شود قابل استناد است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخباری که از بدهی های شهرداری در فضای مجازی گفته می شود قابل اعتماد نیست، چرا که مرجع اصلی گزارش، شهرداری تهران خواهد بود.

*کاهش ترافیک و آلودگی هوا در سایه توسعه مترو

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:خط 7 مترو تهران یکی از عظیم ترین، سخت ترین و عمیق ترین پروژه‌های عمرانی شهر تهران بوده که به واسطه آن شمال غرب تهران به جنوب شرق آن متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه مترو، آلودگی هوا و ترافیک را کاهش می دهد از این رو امیدواریم ادامه این امر مانند افتتاح خط 6 به خوبی دنبال شود.

* فرمانداری از بازشماری 10 درصد صندوق‌ها استنکاف می‌کند/ حق الناس بر گردن مجریان انتخابات است

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از نامزدها نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند و از مبادی قانونی طرح شکایت کرده اند، گفت: وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و هیئت نظارت از بازشماری 10 درصد صندوق‌ها استنکاف و روی مواضع قبلی خود پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار