هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتظار برای حمایت ویژه مجلس و دولت از تحقق تجمیع منابع بیمه ها

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات بدهی بیمه ها گفت: چرخه معیوب پرداخت ها از سوی بیمه ها آسیب جدی به اقتصاد نظام‌سلامت وارد کرده است.

انتظار برای حمایت ویژه مجلس و دولت از تحقق تجمیع منابع بیمه ها
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی مطالبات و معوقات طولانی است که بیمارستانها از بیمه ها دارند.

وی افزود: انتظار می رود که وضعیت پیش آمده هرچه زودتر درست شود زیرا هم اکنون این چرخه معیوب است و آسیب های زیادی را به اقتصاد حوزه سلامت اعم از دارو، تجهیزات پزشکی و ارائه کنندگان خدمت به مردم رسانده از سوی دیگر این مسائل ما را نیز در ارائه خدمات، بیشتر از سایر حوزه ها خسته کرده است. 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هم اکنون بسیاری از پزشکان و پرستاران و مدیران بیمارستانی نمی دانند واقعا این خدمتی که انجام می دهند چه زمانی پولش را دریافت می کنند، تصریح کرد: این وضعیت به علت معوقه های طولانی از بیمارستانها پیش آمده، معوقه هایی که ریشه در مطالبات طولانی این مراکز از بیمه ها دارد و انتظار داریم که مجلس، دولت و سازمان برنامه و بودجه مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون، بیمه باید ظرف 2 هفته 60 درصد از پول خدمتی را که دریافت کرده پرداخت کند تا به واسطه آن شرکت ها نیز بتوانند روی بازگشت سرمایه خود حساب کنند، 40 درصد باقی مانده نیز باید بر اساس قانون ظرف 3 ماه پرداخت شود ولی متاسفانه هیچ وقت این قانون رعایت نشد. 

هاشمی با بیان اینکه تجمیع منابع 9 بیست و هفتم بیمه تامین اجتماعی و منابع بیمه سلامت همه مشکلات را حل می کند، تاکید کرد: امیدواریم که همه به ویژه مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها حمایت کنند زیرا اگر واقعا این منابع تجمیع شوند، طبیعی است که همه مشکلات حل می شود و  اگر از روز اول تولیت منابع بیمه ها به وزارت بهداشت را قبول می کردند، اکنون این همه مشکلات نداشتیم.

وی یادآور شد: افراد به قانون برگردند و برخی مسائل و مباحث را کنار گذارند تا با تجمیع منابع بیمه ها با دولت و به خصوص حمایت های مجلس محترم شورای اسلامی که تاکنون کمک و حمایت های زیادی کرده اند، این بخش از مشکلات مردم نیز حل شود. 

انتهای پیام/      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار