سمنان؛

ساماندهی 130 پایگاه اوقات فراغت در استان

ساماندهی این تعداد از پایگاه های اوقات فراغت نسبت به تابستان گذشته ۲۵درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ساماندهی ۱۳۰پایگاه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان برای تابستان سال جاری، گفت: در سال جاری ۱۳۰پایگاه اوقات فراغت با حضور مربیان و رابطان این طرح در هشت شهرستان شامل شاهرود، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار، میامی، دامغان و ایوان‌کی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی شکری افزود: ۸۰ پایگاه دراین ‌بین طرح ابلاغی سازمان تبلیغات و ۵۰ پایگاه صرفاً رسالت ترویج قرآنی را بر عهده خواهند داشت که به فراخور جمعیت هر شهرستان، تقسیم و ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد : در سال گذشته ۱۰۹ پایگاه اوقات فراغت شامل ۶۰ پایگاهی ابلاغی سیاست‌های سازمان تبلیغات و ۴۹پایگاه قرآنی در سطح استان فعالیت داشت که این میزان در سال جاری بنا به افزایش استقبال خانواده‌ها از طرح اوقات فراغت،  ارتقاءیافته و همچنین سعی شده است تا کیفیت آموزش‌های ارائه‌شده به نوجوانان و نونهالان نیز در این پایگاه‌های بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ، درباره نحوه ساماندهی نوجوانان استان سمنان در طرح‌های اوقات فراغت نیز بیان کرد: این پایگاه‌ها در هر کلاس ۳۵ نونهال را در خود جای می‌دهند که درمجموع می‌توان گفت بیش از چهار هزار و ۱۰۰ نفر در این پایگاه‌های حضور خواهند داشت و از طرح‌های فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت : دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی این پایگاه‌ها از دهم تیرماه لغایت ۲۰ شهریور سال جاری در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری آغاز خواهند شد که مهم‌ترین برنامه‌های این پایگاه‌ها شامل قرآن، نماز، احکام، تفسیر، ترجمه، ورزش، هنر و ده‌ها مورد دیگر خواهد بود.

شکری افزود : خوشبختانه باتجربه سال‌های گذشته و با بکارگیری نفرات مجرب در حوزه آموزش، خانواده‌های استان به این پایگاه‌های اوقات فراغت اعتماد بیشتری کرده‌اند که این امر می‌تواند بزرگ ‌ترین سرمایه طرح اوقات فراغت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  درباره ضرورت وجود این پایگاه‌ها هم اظهار داشت : انقلاب اسلامی ۳۸ سال با انواع و اقسام تهدیدها روبرو بوده است که عمده هدف این تهدیدها به‌خصوص در حوزه فرهنگی، جوانان و نوجوانانی هستند که آینده سازی ایران اسلامی را بر عهده‌دارند لیکن برای دشمنان بسیار مهم است که بتوانند جوانان ما را از راه انقلاب دور سازند پس نخستین کارکرد طرح‌های اوقات فراغت می‌بایست مقابله با هجمه سنگین فرهنگی دشمنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه دومین ویژگی بارز این طرح‌ها می‌تواند ترویج سبک زندگی اسلامی باشد، افزود: امروز نونهالان در مرحله‌ای از زندگی هستند که حیات اجتماعی را فراتر از نخستین گروهی که به آن تعلق دارند، یعنی خانواده، تجربه می‌کنند و پای به مدرسه و محیط‌های آموزشی می‌گذارند، پس درنتیجه نوجوانی می‌تواند آسیب‌ پذیرترین سن برای یک شخصیت به‌حساب آید این امر اما مستلزم هوشیاری بسیاری است چراکه نخستین گام‌های انحراف نیز می‌تواند در همین سنین گذاشته شود پس طرح‌های اوقات فراغت با رویکرد فرهنگی و تربیتی می‌کوشد تا در ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) گام‌های مثبتی بردارد.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.