غلامی خبر داد:

۱۱۴۴ مرکز متخلف بهداشتی در ماه رمضان پلمپ شد

مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت‌ها و ایام خاص، از تعطیلی ۱۱۴۴ مرکز متخلف بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

۱۱۴۴ مرکز متخلف بهداشتی در ماه رمضان پلمپ شد
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبدا؛ سیدرضا غلامی، مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت‌ها و ایام خاص، درخصوص اهم اقدامات بهداشت محیط در برنامه سلامت ماه مبارک رمضان تا امروز، اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان، تعداد ۳۹ هزار و ۲۳۳ مورد از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و شیرینی سنتی و ۱۲ هزار و ۳۶۹ مرکز تهیه آش و حلیم مورد بازدید ماموران بهداشت محیط قرار گرفته است.

غلامی افزود: تعداد بازدیدهایی که از سایر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی حساس صورت گرفت، ۱۷۶ هزار و ۲۱۹ مورد بوده و در مجموع تعداد کل بازدیدهای انجام شده ۲۲۷ هزار و ۸۲۱ مورد است.

وی بر سلامت مواد اولیه تهیه غذا‌ها تاکید کرد و گفت: اینکه مواد اولیه تهیه غذا‌ها از نظر مرغوبیت و سلامت چه وضعیتی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد، لذا سلامت این مواد نیز مورد سنجش قرار گرفت و ۴۸ هزار و ۴۸۶ مورد مرکز از لحاظ عوامل محیطی و سلامت روغن، نمک و نیز از نظر بررسی آلودگی سطوح، با تجهیزات پرتابل بازرسی مورد سنجش قرار گرفت.

غلامی ادامه داد: یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در مراکـز بهداشتی درمانی، کلر سنجی و PH سنجی آب شرب به صورت روزانه است لذا از ابتدای ماه رمضان تعداد ۱۹۲ هزار و ۳۷۵ مرکز از نظر کلر آزاد باقیمانده آب مورد سنجش قرار گرفت و ۱۷ هزار و ۵۲۴ مورد نیز از نظر نمونه برداری میکروبی آب بررسی شد.

مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت‌ها و ایام خاص تصریح: سنجش‌ها و بازدید‌ها در مراحل بعداز تهیه غذا نیز ادامه دارد؛ بنابراین ۱۰ هزار و ۲۱۳ مورد، نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه را در برنامه داشتیم.

وی گفت: بنابر بازرسی‌ها، ۲۰۸ هزار و ۱۴۴ کیلو گرم، مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و ضبط و معدوم شده است.

غلامی افزود: با توجه به امکان اطلاع رسانی تخلفات از سوی مردم، ۲ هزار و ۷۴۵ مورد از مراکز متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و تعداد هزار و ۱۴۶ مورد مرکز متخلف بهداشتی تعطیل شد.

وی یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ مورد نیز بازدید مشترک با سازمان‌ها و دستگاههای ذیربط از جمله سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی داشته ایم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار