شخصیت‌های سیاسی بر چه موضوعی در تعیین کابینه دوازدهم تأکید می‌کنند؟

با توجه به اینکه در آستانه چینش کابینه دوازدهم قرار داریم نظر چند کارشناس سیاسی را در مورد ضرورت استفاده از جوانان در کابینه جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز بکار دولت یازدهم یکی از انتقادات وارد، سن بالای کابینه بود. کارشناسان معتقدند که سالخورده بودن وزرا موجب کاهش تحرک‌ و پویایی لازم از سوی دولت برای حل مشکلات کشور می‌شود.
 
با توجه به اینکه تا آغاز به کار و چینش کابینه دوازدهم زمان اندکی باقی مانده است، در این گزارش نظر برخی کارشناسان سیاسی را پیرامون ضرورت جوان‌گرایی می‌خوانید.
 

کنعانی‌مقدم: اگر به جوانان مسئولیت ندهیم چگونه از آنان انتظار حل مشکلات را داشته باشیم؟

 
حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،  پیرامون اهمیت جوان‌گرایی در کابینه دوازدهم، اظهار داشت: صرفا با شعار دادن مشکلات مردم حل نمی‌شود بلکه نیازمند اقدامات عملی موثر هستیم باید اولویت اصلی، کارآمدی دولت باشد.
 
 
وی ادامه داد: تجربه دوران دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی و دوره‌های بعد از آن نشان داده هنگامی که کارها را به جوانان با تجربه و لایق سپردیم، بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل شد.  
 
دبیرکل حزب سبز ایران افزود: انرژی جوانان، شهامت، بی باکی‌ و عدم تعلق خاطرشان به دنیا، می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.
 
وی گفت: نه تنها در کابینه، بلکه باید در مدیریت کشور هم به جوانان اعتماد کنیم. نسل سوم و چهارم وارد عرصه شده‌اند و بدون سپردن مسئولیت‌ها به آنان، نمی‌توان توقع داشت، مشکلات را حل کنند.
 

سالک: با فقر مدیران جوان روبه‌رو هستیم

 
 
"سجاد سالک" رییس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ضرورت جوان‌گرایی در کابینه دوازدهم، اظهار داشت: حامیان دولت طی 4 سال گذشته نسبت به روند فعالیت‌های اجرایی و اداری ابراز خرسندی می‌کردند اما از همان روزهای آغاز کار دولت تدبیر و امید یکی از انتقادات وارد به این دولت پیر سالاری بود.

وی ادامه داد: کنار گذاشتن جوانان و از همه مهم‌تر بالابودن میانگین سنی کابینه و مدیریت ارشد دولتی، نارضایتی و ناخرسندی عمیقی را بوجود آورد.

سالک با بیان اینکه آقایان روحانی و جهانگیری در ایام تبلیغات انتخاباتی در مورد لزوم استفاده بیشتر از مدیران جوان مباحث خوبی را مطرح کردند، تصریح کرد: دغدغه رهبری و دلسوزان نظام بر این است که در دولت پوست اندازی شود چرا که در حال حاضر با فقر مدیران جوان روبرو هستیم و حضور گسترده مدیران بازنشسته در سطوح عالی دولت، انگیزه و امید را از مدیران میانی گرفته است.

وی تاکید کرد: با روندی که دولت در عدم توجه به نسل جدید مدیران پیش گرفته است در سال‌های آینده حتما با مشکل مواجه می‌شویم و اگر فکری برای این مسئله نکنند با مدیریتی فرتوت و محافظه کار پا به سن گذاشته روبرو خواهیم شد که در آن خبری از شادابی و نشاط نیست.

رییس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در خصوص استفاده از جوانان در مدیریت و کابینه دولت و تاثیر آن، گفت: نسل جدید سرشار از خلاقیت،‌ ابتکار،‌ پویایی و نشاط است و تجربه نشان داده دولت هر جا به جوانان اعتماد کرده نتیجه آن را به خوبی دیده است.

سالک ادامه داد: هرچند که نمی‌توان از تجربه ارزشمند مدیریتی چهره‌های باسابقه غافل شد اما برای اداره کشور نیازمند روحیه جنگندگی و ریسک‌پذیری هستیم و ریسک‌پذیری بیشتر از هر نسلی در جوانان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه عموم مدیرانی که از سال‌های دور در روند مدیریتی بوده‌اند ایده‌ها، برنامه‌ها و هر آنچه در توان داشته‌اند به کار گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: نسل جدید تحصیل‌کرده، با انگیزه و کار آزموده است اما فرصتی برای بروز استعدادهایشان پیدا نکرده‌اند اگر ما به نسل جوان بهای بیشتری بدهیم ثمره آن را در همه سطوح می‌بینیم و خیر و برکت برای نظام به همراه خواهد داشت.
 
 

رهبر: میانگین سنی وزرای دوازدهم پایین‌تر از دولت فعلی باشد

 
 
"فاطمه رهبر" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ضرورت جوان گرایی در کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: بنده با این شعار که صرفا جوان‌گرایی در کابینه انجام شود، مخالفم. شرایط داخلی و بین‌المللی، مسائل اقتصادی، فرهنگی و صنعتی کشور همگی دست به دست هم داده‌اند تا وزرایی در این دوره انتخاب شوند که توانمندی و برنامه‌هایشان بگونه‌ای باشد که بتوانند مشکلات کشور را حل و فصل کنند.
 
وی ادامه داد: اگر افراد جوانی بیایند که تجربه کافی نداشته باشند و نتوانند شعارهای رییس‌جمهور را تحقق بخشند، مسلما کار عبث و بیهوده‌ای صورت گرفته است.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: باید میانگین سنی کابینه دوازدهم از کابینه کنونی پایین‌تر باشد، چرا که نیازمند چابکی و حضور قوی دولت هستیم.
 
رهبر گفت: وزرا باید از میان افراد خوش فکر و توانمند، انتخاب شوند تا بتوانند از عهده کارهای سنگین وزارتخانه‌ای بر بیایند. در همین راستا در دوره قبل، مجلس نهم به وزرایی رای داد که فکر می‌کرد با تجربه‌ هستند و می‌توانند گره‌ای از مشکلات کشور به ویژه در مباحث صنعتی و اقتصادی باز کنند.
 

 دانشور: جوانان در فاصله 30 تا 40 سالگی در سطوح مدیریت میانی کسب تجربه کنند

 
کنعانی‌مقدم: هنگامی که کار را به جوانان با تجربه سپردیم مشکلات را حل کردند/دانشور: باید قشر جوان را وارد عرصه مدیریت کرد
 
"فاطمه دانشور" عضو شورای اسلامی شهر و روستای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون جوان‌گرایی در کابینه دوازدهم، اظهار داشت: باید به جوانان فضا و میدان برای مدیریت و کار داده شود اما جوانانی که بکار گرفته می‌شوند، باید ویژگی‌ها و شرایط لازم همچون تحصیلات و تجربه را برای احراز این جایگاه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: نادیده گرفتن تجربه اقدام صحیحی نیست و جوانانی که بکار گرفته می‌شوند باید سطوح مدیریت میانی همچون نمایندگی مجلس، استانداری و معاونت وزرا را تجربه کرده باشند.
 
دانشور خاطر نشان کرد: جوانان در فاصله 30 تا 40 سالگی باید برای کسب تجربه در سطوح میانی به کار گرفته شوند و سپس بعد از طی کردن این مسیر،  از آنان در کابینه استفاده شود، اما اینکه جوانی را بدون طی کردن این سطوح وارد کابینه کنیم، اقدام درستی نیست و آسیب‌هایی را در پی دارد.
 

حضور افراد خوش فکر و توانمند در کابینه دوازدهم

اصل تجربه در تشکیل کابینه دوازدهم

نقش موثر جوانان در حل مشکلات کشور

 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار