حبیبی: پتانسیل حضور در صدر آسیا را داریم / تیم ملی نزدیک به ۱۴ ماه بلاتکلیف بود

مربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: تیم ملی هندبال به واسطه بازیکنان خوب، پتانسیل آن را دارد که در صدر آسیا قرار بگیرد.

حبیبی : پتانسیل حضور در صدر آسیا را داریم / تیم ملی نزدیک به 14 ماه بلاتکلیف بود/ شهرداری کاشان نیاز به حامی مالی داردبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی هندبال آقایان کشورمان در ادامه روند آماده سازی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی هندبال آسیا، قرار است تا برای انجام دو بازی تدارکاتی و حضور در تورنومنت سئول کاپ عازم کره جنوبی شود و با تیم‌های تونس و کره جنوبی رقابت کند. به همین منظور علیرضا حبیبی مربی تیم ملی هندبال کشورمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان پس از برگزاری آخرین دور مسابقات انتخابی المپیک ریو در سوئد نزدیک به ۱۳ -۱۴ ماه بلاتکلیف بود تا فدراسیون جدید تصمیم گرفت فعالیت‌های تیم ملی بزرگسالان را آغاز کند و از همین ابتدای سال تیم ملی را آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ کند. به همین منظور نخستین مرحله آماده سازی تیم ملی هندبال کشورمان اردیبهشت ۹۶ با حضور ۵۰ ورزشکار به میزبانی مشکین شهر انجام شد.

وی افزود: تلاش کردیم تا ۵۰ بازیکن شایسته را به تیم ملی دعوت کنیم و خوشبختانه موفق شدیم برترین‌های ایران در رده جوانان و بزرگسالان را از میان بازیکنان حاضر در لیگ دسته اول و لیگ‌های اروپایی انتخاب کنیم. هدف ما در مرحله اول از این اردو شرایط تمرکز بر روی شرایط فیزیکی و تمرین بازیکنان بود. زیرا مسابقات لیگ برتر اسفند ۹۵ به پایان رسیده بود و بسیاری از بازیکنان از شرایط آمادگی دور شدند به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در اردیبهشت ماه اردویی را برگزار کنیم تا آمادگی این بازیکنان حفظ شود.

حبیبی در ادامه عنوان کرد: مرحله دوم و سوم اردو‌های آماده سازی تیم ملی پس از پایان ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می‌شود. هدف ما این بود تا بازیکنان در طول ماه رمضان در شهر‌هایی خود تمرینات انفرادی را انجام دهند و آمادگی خود را حفظ کنند و ما هم در نهایت در دومین مرحله اردوی آماده سازی در تهران از این بازیکنان تست فیزیکی و فنی بگیریم تا در نهایت تعداد ملی پوشان برای اردوی بعدی را به نصف برسانیم. زیرا تا مسابقات سئول کاپ زمان زیادی نداریم و باید ۲ اردو برگزار کنیم تا بازیکنانمان به هماهنگی تاکتیکی کافی برسند و در نهایت ۲۰ مرداد راهی کره جنوبی شویم.

مربی تیم ملی هندبال کشورمان در ادامه گفت:: البته خط زدن ۲۵ بازیکن به معنی حذف کامل آن‌ها نیست. بلکه این بازیکنان تیم دوم ما محسوب می‌شوند و در زمانی که لازم باشد از این بازیکنان استفاده می‌کنیم.

سرمربی تیم هندبال شهرداری کاشان در خصوص مسابقات سئول کاپ بیان داشت: مسابقات سئول کاپ میان ۳ تیم ایران، تونس و کره جنوبی برگزار می‌شود. نخستین دیدار این مسابقات میان تیم‌های کره جنوبی و تونس است و پس از آن تیم ملی کشورمان باید در دو دیدار به مصاف تیم‌های کره جنوبی و تونس برود. تیم ملی پس از پایان این تورنومنت و دیدار‌های تدارکاتی راهی کشور می‌شود تا بازیکنان بتوانند خود را آماده حضور در مسابقات لیگ برتر که قرار است از اوئل شهریور آغاز شود کنند.

حبیبی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا هدایت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به شخص دیگری سپرده می‌شود یا خیر بیان داشت:

دست فدراسیون باز است تا بهترین تصمیم را اتخاذ کند. مهم موفقیت تیم ملی است و هدف همه ما حل مشکلات است. هندبال کشورمان از پتانسیل بالایی برخوردار است و ما دیدیم که که در سال ۲۰۱۵ تیم ملی کشورمان موفق برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی آسیا برسد باز هم می‌گویم ما پتانسیل خوبی داریم و با وجود لژیونرهایمان پتانسیل آن را داریم که در صدر آسیا باشیم، اما این فرصت را از دست دادیم و باید تلاش کنیم تا بهترین نتیجه‌ها را کسب کنیم.

وی افزود: تفاوتی ندارد که من در تیم ملی باشم یا یک مربی خارجی بیاید. در هر صورت قصد کمک به تیم ملی را دارم و فرقی ندارد که سرمربی باشم و یا به عنوان یک مربی ایرانی در کنار یک سرمربی خارجی دیگر بنشینم.

مربی تیم ملی هندبال کشورمان درباره شرایط اردوی مشکین شهر و امکانات تیم ملی عنوان کرد: شرایط اردوی اولمان بسیار خوب بود. ما اگر می‌خواستیم همین اردو را در یک کشور اروپایی برگزار کنیم باید نزدیک به ۲۰۰ - ۳۰۰ میلیون هزینه می‌کردیم. این در حالی است که در کشور خودمان از نظر جغرافیایی و آب و هوایی شرایط خوبی وجود دارد و هر زمان که بخواهیم می‌توانیم در یک شرایط خاص تمرین کنیم. به طور مثال ورزشکاران ما در مشکین شهر شرایط خوبی برای کوه نوردی و دوچرخه سواری داشتند. همچنین شرایط اسکانشان هم خوب بود. به همین دلیل بهتر است از سرمایه‌های ملی استفاده کنیم.

علیرضا حبیبی در خصوص حضورش در تیم شهرداری کاشان هم بیان داشت: در هندبال این گونه نیست که یک مربی در صورت کار در تیم ملی نتواند در باشگاه هم فعالیت کند، زیرا زمانی که فصل مسابقات لیگ است تیم ملی تعطیل است و زمانی که مسابقات تیم ملی آغاز می‌شود باشگاه‌ها فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

همچنین در کشورمان مربیان با فدراسیون قرارداد ندارند و به صورت افتخاری کار می‌کنند به همین دلیل باید تامین مالی شوند و مجبورند تا با تیم‌های باشگاهی برای گذران زندگی قرارداد منعقد کنند.

مربی تیم ملی هندبال کشورمان در ادامه گفت:: سال گذشته توانستیم با تیم هندبال شهرداری کاشان به عنوان قهرمانی ایران برسیم و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کنیم به همین دلیل امسال کار سختی پیش رو داریم. با این حال، چون این تیم متعلق به شهرداری است ما منتظر بودیم تا انتخابات شورای شهر کاشان برگزار شود و ببینیم شهردار قبلی که شخصی بسیار ورزشی بود بر سر کار می‌ماند؟ و این که آیا شهرداری تمایل به تیم داری دارد یا نه

حبیبی در پایان گفت:: مسئله مهم این است که تیم شهرداری کاشان برای فصل آینده بتواند یک حامی مالی کسب کند، زیرا هزینه سنگینی به شهرداری برای حضور در مسابقات لیگ برتر و قهرمانی آسیا تحمیل می‌شود.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار