مژدهی آذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ضایعات تیره و خال‌ها را با لیزر درمان کنید

عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: تکنولوژی لیزر تحولی در درمان بیماری‌ها ایجاد کرده است به طوری که گروهی از لیزر‌ها برای درمان ضایعات تیره و خال‌ها به کار می‌روند.

ضایعات تیره و خال ها را با لیزر درمان کنیدهمایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که یک گروه از لیزر‌ها عمدتا هموگلوبین را که رنگدانه قرمزی است مورد هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: برای درمان لک‌ها، خال‌ها و نیز ماه گرفتگی‌های قرمز و هر ضایعه قرمز رنگی مانند گوشت اضافه‌های قرمز و صورتی و همچنین برای درمان ترک‌های پوستی صورتی و بنفش (ترک‌های چاقی و لاغری) می‌توان از این نوع لیزر‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به این که گروهی از لیزر‌ها برای درمان ضایعات تیره و خال‌ها به کار می‌روند، افزود: در این ضایعات هدف رنگدانه تیره به نام ملانین است که لیزر بر روی محل بیشترین تجمع ملانین، متمرکز شده و با حرارتی که ایجاد می‌شود لک یا خال را از بین می‌برد.

وی با بیان این که آب و پروتئین بخش اعظم سلول‌های پوست را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: بعضی از دستگاه‌های لیزر این عناصر را هدف می‌گیرند و با ایجاد حرارت، سلول را متلاشی می‌کنند که این لیزر‌ها برای تخریب زگیل‌ها، برخی از خال‌های خوش خیم و بد خیم و نیز برای برداشت لایه‌های نازک پوست (لایه برداری) به کار می‌روند و به این ترتیب پوست را صاف و هموارتر میکنند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این که امروزه از لیزر برای رفع مو‌های زاید و پاک کردن خالکوبی استفاده می‌شود؛ گفت: در این موارد قدرت نفوذ پرتو لیزر را به گونه‌ای افزایش می‌دهند که به رنگدانه ملانین در عمق ریشه مو و یا به رنگ‌های خالکوبی که در عمق پوست کاشته شده برسد.

به گفته مژدهی آذر در هر یک از این موارد یعنی کاربرد لیزر در درمان لک ها، ضایعات قهوه‌ای، خالکوبی‌ها و نیز تخریب سطحی و لایه برداری چالش‌های بی شماری وجود دارد که متخصصان پوست و مو از صلاحیت علمی لازم برای برخورد با این چالش هاو درمان ضایعات موستی با کمک تکنولوژی لیزر برخوردار هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.