یاسوج؛

تخریب ساختمان های فاقد پروانه در کهگیلویه وبویراحمد

مشاور امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت : تمامی ساختمان های غیرمجاز و فاقد پروانه ساختمانی در سطح شهرهای این استان تخریب می شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛کارشناسان معتقدند که در کنار مشکلات متعدد در حوزه ساختاری و زیربنایی که در نهایت به توسعه نیافتگی در کهگیلویه وبویراحمد منجر شده در زمینه صنعت ساختمان سازی و بی نظمی حاکم بر آن نیز وضعیتی بغرنج و ناموزون را در ساختار شهری خود تجربه می کند.


عطش افزایش تراکم و تعداد طبقات بدون درنظرگرفتن اصول فنی و معماری کالبد و سیمای شهری در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد را با چالش جدی مواجه کرده که در صورت ادامه این روند ناموزون تبدیل به فاجعه‌ای در سال‌های آینده خواهد شد.


هجیر افشون گفت: یکی از چالش ها و ضعف های اساسی در حوزه مبلمان شهری و گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در یاسوج نبود یک طرح تفضیلی و جامع شهری است.


وی تصریح کرد : بر اساس تصمیم و اهتمام مسئولان و متولیان امر و با تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرهای استان باید در کمیسیون های ماده 100 و 77 بررسی و نسبت به تخریب آنها در اسرع وقت اقدام شود.


کارشناسان و متولیان امر معتقدند که قوانین، مقررات و ضوابط محکمی برای مقابله جدی با تخلفات ساختمانی در همه ارکان و مراجع ذیصلاح نظارتی وجود دارد.


آنان اذعان می‌کنند که ایراد و چالش اساسی در نحوه اجرا و البته برخی زیاده خواهی ها و تفسیرهای ناقص و سلیقه‌ای از قوانین است که زمینه بروز و افزایش روزافزون تخلفات ساختمانی در شهرهای این استان را شامل شده است.


محمدعلی جاوید شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز پیش تر گفته بود : افزون بر700 ساختمان نا ایمن و فاقد پروانه ساختمانی که عمده آنها فضاهای عمومی و تجاری هستند، در سطح شهر و نقاط پیرامونی آن شناسایی شده است.


کارشناسان همچنان معتقدند که اهمال و کوتاهی متولیان حوزه شهری و سوء مدیریت به ویژه در یک دهه اخیر از عوامل اساسی در افزایش و بروز چالش‌های صنعت ساختمان سازی در استان از جمله شهر یاسوج است.


شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالهای اخیر با افزایش خیره کننده مهاجرت از شهرها و روستاهای مختلف استان و شهرستان بویراحمد مواجه شده است.


رشد فزآینده مهاجرت‌ها و حاشیه نشینی در اطراف این شهر سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی شده و خدمات دهی به شهروندان را نیز با مشکل جدی روبرو کرده است.


شهر یاسوج علاوه بر ارائه خدمات شهری به جمعیتی افزون بر 115 تا 120 هزار نفر در محدوده خود مشغول خدمات دهی به جمعیت روز افزون مناطق و روستاهای حاشیه این شهر در 2 منطقه سر رود شمالی و جنوبی نیز است.


کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت 713 هزار نفری دارای هشت شهرستان و 17 شهر است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.