معاون وزير صنعت در نشست خبری مطرح کرد؛

پرداخت تسهيلات ٣٠هزار ميلياردی به واحدهای كوچک و متوسط/ورود 50 هزار دستگاه خودروی گازسوز به مدار حمل و نقل

صالحی نیا از پرداخت ٣٠ هزار ميليارد تسهيلات به ١٠هزار واحد كوچک و متوسط در قالب طرح رونق توليد خبر داد.

پرداخت تسهيلات ٣٠هزار ميلياردی به واحدهای كوچک و متوسطبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نيا معاون وزير صنعت در امور صنايع در نشست خبری اظهار داشت: طبق اعلام مرکز آمار، رشد بخش صنعت در سال ٩٥ حدود ٦/٥ و بر اساس آمار بانک مركزی ٦/٩ بوده كه در فصل زمستان بیش از ١٢ درصد اعلام شد و این امر نشانگر این است كه صنعت در ركود نبوده و سیاست ها برای رشد تولید به خوبی در حال اجرا است.


وی افزود: این در حالی است كه رشد در بخش صنعت در سال ٩١ منفی ١٠/ ٥ و در سال ٩٢ منفی ١/ ٧بوده است و اکنون وضعیت به مراتب بهتری را تجربه می كنیم.


معاون وزیرصنعت با اشاره به اینكه در بخش خودرو یک رشد فزآینده را شاهد بوده‌ایم، گفت: در سال ٩٥ در این بخش ٣٧ درصد افزایش تولید داشته‌ایم كه البته در سال جاری از این میزان فراتر رفته و شرایط لازم برای توسعه صنعت خودرو فراهم شده است. 

صالحی نیا ضمن بیان اینكه در بخش تجهیزات و ادوات كشاورزی تولیدات به خوبی انجام شده، گفت: تولید تراكتور ٢٩ درصد و تولید کمباین ٦٩درصد افزایش داشته است، البته وضعیت تولید كمباین هنوز مطلوب نیست.


به گفته صالحی نیا فرش ماشینی، ماشین لباسشویی، صنایع فولادی افزایش تولید داشته، ضمن اینكه در برخی صنایع مانند مس و سیمان كاهش تولید داشته ایم كه این روند نگران كننده است.


وی تصریح كرد: محدود شدن بازار عراق تأثیر منفی بر رشد صادرات برخی كالاها داشته، البته رایزنی ها برای شناسایی بازارهای هدف جهت افزایش صادرات در حال انجام است.


معاون وزیر صنعت با اشاره به طرح رونق اقتصادی كه در سال گذشته اجرایی شده است، گفت: ٢٥ هزار واحد تولیدی در بخش های صنعتی و كشاورزی مشمول دریافت تسهیلات در طرح رونق تولید شده‌اند كه ٣ هزار و ٧٠٠ طرح با رشد فیزیكی بالای ٦٠ درصد به بهره برداری رسیده است.


وی افزود: میانگین تسهیلات پرداختی به واحدهای كشاورزی ٣٢٧ میلیون تومان بوده و برای میزان تأثیرپذیری این تسهیلات بر تولید روش نظارتی برخط تدوین و اجرایی شده است.

صالحی نیا عنوان كرد: جلوگیری از كاهش اشتغال و تثبیت آن یكی از اولویت های وزارت صنعت بوده ، این در حالی است که ٢٠٣ واحد صنعتی با كاهش اشتغال روبرو شده‌اند.

معاون وزیر ضمن بیان اینكه ستاد اقتصاد مقاومتی دو روز پیش برنامه طرح رونق سال ٩٦ را ابلاغ كرد، اظهار داشت: طی این ابلاغ تسهیلات ٣٠ هزارمیلیاردی به ١٠ هزار واحد كوچک و متوسط با همكاری بانک مركزی در دستور كار قرار خواهد گرفت و طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 صالحی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تولید خودروهای گازسوز با توجه به ظرفیت بالای تولید گازهای سی ان جی و ال پی جی گفت: شرکت های خودروسازی متناسب با الزام عرضه و تقاضا اقدام به تولید خودرو می کنند و ما در برنامه تعویض خودروهای فرسوده در سال گذشته بیش ا ز51 هزار دستگاه تاکسی جایگزین کرده ایم.

وی افزود: به منظور کاهش آلودگی هوا تمهیداتی اندیشیده شد تا امسال هم 50 هزار دستگاه خودروی گازسوز وارد مدار حمل و نقل شهری شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار