راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان

شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان تا پایان تیرماه در 5شهرستان گیلان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان امروز در نشست کارگروه امور اقتصادی استان در رشت گفت: در اجرای این طرح تحول اقتصادی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری فرمانداران هر شهرستان موظفند تا پایان تیرماه این شرکت تعاونی را با هدف توسعه و عمران هر شهرستان در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودسر و فومن ایجاد کنند.


محمد حسین اصغریان با بیان اینکه عضویت در این شرکت های تعاونی فراگیر است افزود: همه مردم می توانند عضو این شرکت های تعاونی شدند.


وی گفت: در اجرای تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان، برخی از قراردادها و طرح هایی را که نمی تواند به بخش خصوصی واگذار کند، به این شرکت های تعاونی می دهد تا با اجرای این طرح ها ضمن توسعه شهرستان ، سهامداران و اعضای شرکت تعاونی از سود حاصله بهره مند شوند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی به صورت پایلوت در شهرهای تالش و آستارا راه اندازی شده است افزود: در اجرای این طرح باید حداقل نیم درصد جمعیت هر شهرستان عضو این شرکت تعاونی ها شوند .


محمدحسین اصغریان اعلام کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و کمک و مشارکت مردمی در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی از دیگر اهداف این شرکت های تعاونی است و قرار است شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان درآینده ای نزدیک در همه 16شهرستان گیلان اجرایی شود.


در ادامه نشست کارگروه امور اقتصادی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان از تلاش مضاعف این اداره کل برای تشکیل هر چه زودتر و فعالیت های اقتصادی در این شرکت ها خبر داد و افزود: توسعه، عمران و رونق اقتصادی از مزیت های راه اندازی این شرکت های تعاونی است.


محمود ایزد دوست همچنین بر توجه هر چه بیشتر مسولان در ایجاد مشاغل خانگی بویژه در زمینه صنایع دستی در استان تاکید کرد و افزود: باتوجه به گردشگر پذیر بودن استان باید بازارچه های ویژه برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در استان ایجاد شود.


وی گفت: با راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در استان می توان ضمن حمایت از هنرمندان صنایع دستی زمینه رونق تولید و فروش هرچه بیشترمحصولات را در استان فراهم کرد.


در پایان این نشست تخصصی هریک از اعضای کارگروه، راهکارهای خود را در باره چگونگی عضو گیری ، میزان سهام،استمرار فعالیت این شرکت های تعاونی و کمک به توسعه و عمران شهرستان بیان و بایکدیگر هم اندیشی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.