اصفهان؛

مساحت 2270 هکتاری بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر اصفهان

رئیس اداره طراحی شهری شهرداری اصفهان گفت: در کل سطح شهر اصفهان هم بافت تاریخی و هم بافت فرسوده وجود دارد که مجموع مساحت این دو بافت به دو هزار و 270 هکتار می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد عقیلی  امروز در نشست خبری برنامه‌های شهرداری اصفهان در حوزه شهرسازی و معماری اظهار کرد: اصل نما و منظر شهری جزو مشاعات شهری است و از دیرباز آجرنما جزو اصلی‌ترین مصالح بوده است.

وی با اشاره به ساخت نما در مساکن و ساختمان‌ها افزود: باید توجه داشت که طراح نما باید نسبت به شهر اصفهان شناخت داشته باشد و با پیروی از مفاد و ضوابط شهری طرح خود را اجرا کند.

رئیس اداره طراحی شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طراحی ساختمان باید مدرن و امروزی باشد، تصریح کرد: شهر یزد نسبت به اصفهان بافت تاریخی دست نخورده‌تری دارد.

وی با بیان اینکه باید ضمن حفظ ابنیه تاریخی، ساختمان‌های جدید را هم به سبکی ساخت که با همان ابنیه تاریخی هماهنگی داشته باشد، تأکید کرد: در کل سطح شهر اصفهان هم بافت تاریخی و هم بافت فرسوده وجود دارد که مجموع مساحت این دو بافت به دو هزار و 270 هکتار می‌رسد.

عقیلی در پایان اضافه کرد: باید در مورد بافت‌های تاریخی و فرسوده بازبینی صورت پذیرد و پس از آن اقدامات لازم در این خصوص در شهر اصفهان صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.