ربیعی خبر داد

افزایش 5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 96/ سرانه پزشک خانواده در مناطق شهری 10 درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تصمیمات جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396، 5 درصد افزایش یافت.

افزایش 5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 96/ سرانه پزشک خانواده در مناطق شهری 10 درصد افزایش یافتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح مصوبات هیئت وزیران در حوزه درمان اظهار داشت: با توجه به تصمیمات شصت و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396، 5 درصد افزایش یافت.

تصویب 5 درصد رشد تعرفه با توجه به بودجه پیش بینی شده در سال 1396، کاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات سلامت و تحمل هزینه های ناشی از رشد تعرفه ها جهت سازمانهای بیمه گر پایه صورت پذیرفت.


وی افزود: اجزای تعیین تعرفه که معمولا پس از تصویب رشد تعرفه در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار می گیرد در حال حاضر توسط اعضای دبیرخانه در حال بررسی و تدوین است که در جلسه فردای دبیرخانه شورای عالی بیمه مشخص و جهت طی مراحل قانونی به هیئت محترم دولت اعلام خواهد شد.


وی تصریح کرد: همچنین میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10 درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5 درصد تعیین شد.


ربیعی در خصوص اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که مجدداً در دستور کار شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار گرفت گفت: با توجه به ارسال مصوبه 65 شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور به هیئت محترم دولت مبنی بر تصویب ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، دولت 1 ماه به شورای عالی بیمه فرصت داد تا ویرایش سوم کتاب را جهت تصویب به هیئت محترم دولت ارایه کند.


وزیر رفاه با اشاره به به اینکه تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت گفت: یکی از موارد ضروری که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار گرفت ویرایش اخیر کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بود، چون علاوه بر صرفه جویی بار مالی، حل ابهامات منجر به کاهش اختلافات بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر را به دنبال داشت.

این ویرایش، سومین ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت است که طی آن تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت.


ربیعی همچنین در خصوص تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز توسط هیئت وزیران یادآور شد: پرستاری در منزل بی شک یکی از نیازهای مبرم و حلقه مفقوده نظام سلامت کشور است. عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دو چندان می‌کند حدود ۶۰ سال است که مساله پرستاری در منزل در دنیا تعریف شده است و امروز به جای ارایه تمامی خدمات پرستاری در بیمارستان خیلی از خدمات در منازل ارایه می‌شود. با عبور جمعیت سالمند از مرز ۸ درصدی و استقرار پدیده سالمندی در کشور حمایت از خدمات پرستاری در منزل بیش از گذشته ضرورت یافته است تا هم محدودیت‌های بیماران و سالمندان در مراجعه به مراکز درمانی حل شود و هم هزینه‌های سیستم در خصوص اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش یابد. با توجه به اینکه جهت استفاده از خدمات این پرستاران تاکنون هیچ تعرفه مصوبی وجود نداشت برای اولین بار تعرفه خدمات پرستاری در منزل توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین و توسط هیئت وزیران تأیید شد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر مصوبات هیئت وزیران در حوزه درمان ، سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 اشاره کرد و افزود: هیئت دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (10) درصد افزایش، معادل (46200) ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (5) درصد افزایش معادل (39400) ریال تعیین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار