«شبکه نهادهای مدنی همگرای افغانستان» طی بیانیه ای از مردم مسلمان افغانستان خواست که روز قدس را جدی بگیرند.

بیانیه شبکه نهادهای مدنی همگرا: روز قدس؛ روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این بیانیه روز قدس به عنوان روزی که در رگهای امت اسلامی خون دمیده می شود یاد شده است.

شبکه نهادهای مدنی همگرا در این بیانیه اذعان داشته است که روز قدس تنها مربوط به فلسطین و ایران نیست، بلکه روزی است که تمام امت اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی متحد می شوند.

شرح کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

سالیان متمادی از داغ بزرگ غصب فلسطین می‌گذرد و این درد بر قلب امت اسلامی همچنان سنگینی می‌کند.

رژیم غاصب صهیونیستی ترکیبی از خشونت‌، ترور، کشتار و ویرانگری را بر این ملت مقاوم تحمیل می‌کند و غربت و مظلومیت قدس در پس خیانتها و حماقت‌های برخی سازشکاران منطقه دوچندان می‌شود.

از سویی هم جبهه کفر و استکبار در تلاشی پیگیر سعی در حذف مسئله فلسطین و حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جهان اسلام دارد و با حمایت و تجهیز جبهه تکفیر، مزدوران داعشی را به جان جهان اسلام انداخته است.

تروریسم دولتی اسرائیل و نظام سلطه بین‌الملل که آگاهی و بیداری امت اسلامی را مشاهده کرده بود، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و منافع اقتصادی خود در چپاول و زیاده خواهی را با درگیر کردن منطقه مهم و حیاتی غرب آسیا به خشونت و خونریزی هدفگذاری کرد و امروز آتش فتنه در اکثریت ممالک اسلامی و منطقه غرب آسیا با سرپنجه وحشیان داعشی و با آمریت استکبار جهانی “آمریکا” جریان دارد. اما در این میان فقط روزی به مثال قدس که توسط امام خمینی ره اساس گذاشته شد نجات بخش ملت‌های اسلامی است.

روز قدس به عنوان نماد صف بندی مظلومان در مقابل زورگویان است و این روز است که نمیگذارد فلسطین و امثال آن فراموش شود. روزی که مردم مظلوم فلسطین احساس می‌کنند تنها نیست و تمام ملت‌های اسلامی پشت سرشان هستند. این روز را می توان روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی خواند.

باید به این نکته نیز تذکر داد که روز قدس تنها مربوط به فلسطین و ایران نیست بلکه این روز یک روزی است برای تمام امت اسلامی و یک بسیج عمومی اسلامی.

روز قدس روزی است که باید تمام مسلمانان جهان یکصدا مستکبرین را هشدار بدهند که تحت سیطره هیچ ملت کفری نخواهیم رفت.
بر این اساس “شبکه های نهادهای مدنی همگرا” ضمن حمایت و پشتیبانی قاطع از تجلیل و گرامیداشت روز جهانی قدس از تمام امت اسلامی می خواهد تا به خاطر حیات اسلام و سربلند‌شان این روز را جدی بگیرند.

لازم به یادآوریست که شبکه نهادهای همگرای افغانستان به منظور انسجام هرچه بیشتر نهادهایی که در راستای ارج نهادن به ارزش های اسلامی فعالیت می کنند، ایجاد گردیده و سرپرستی آن را « سید باقر سجادی» از مشاورین ریاست اجرائیه بر عهده دارد.

و من الله التوفیق

شبکه نهادهای مدنی همگرا در افغانستان

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.