شورای اخوت اسلامی هرات: مردم افغانستان به تأسی از احکام الهی از فلسطین حمایت می‌کنند

ملت مسلمان افغانستان به تأسی از احکام الهی(انما المومنون اخوه) در حمایت از مردم مظلوم و آواره فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی اعمال و کردار رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرده و نشان می‌دهیم که همواره متوجه مردم این کشور بوده و هستیم.

شورای اخوت اسلامی هرات: مردم افغانستان به تأسی از احکام الهی از فلسطین حمایت می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای اخوت اسلامی هرات به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه از تمام ملت افغانستان خواسته شده تا این روز را گرامی داشته و از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند تا نسل جدید و نسل‌های آینده این روز را به فراموشی نسپارند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

اهمیت بیت‌المقدس به عنوان مهم‌ترین شهر فلسطین و قبله اول مسلمانان، از نظر اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی قرار دارد. از آغاز هجرت پیامبر(ص) به مدینه منوره تا سال دوم هجری قبله حضرت پیامبر در هنگام د عا و نیایش بیت‌المقدس بود و بی شک پیش از هجرت نیز در ۱۳ سالی که پیامبر اکرم(ص) در مکه مکرمه اقامت داشت رو به بیت‌المقدس می‎ایستاد و نماز می‌گذارد. از این‌رو این شهر به عنوان قبله نخستین، بلدالامین و حرم امن شناخته می‌شود. افزون بر این، مسجدالاقصی هنگام معراج رسول اکرم(ص) نیز ارزش و قداست خویش را نشان داد. به گونه‌ای که خداوند تبارک و تعالی در کلام گهربار خویش می‌فرماید: شبانه پیامبر اکرم(ص) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که اطراف آن‌را پربرکت گردانیده است سیر داد تا آیات و نشانه‌های الهی را به او نشان دهد.(سوره اسراء آیه ۱)

بی‌گمان انسجام اسلامی به‌ویژه در شرایط کنونی ضرورتی انکار ناپذیر در جهان اسلام است. در این میانه مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط مشترکی است که می‌تواند یکی از خطوط اصلی وحدت و انسجام اسلامی باشد. بناءً لازم است تا این روز را به‌دیده قدر نگریسته چرا که بی‌توجهی به آرمان مردم فلسطین به عنوان قلب اسلام ضربات جبران ناپذیری را به جهان اسلام وارد خواهد آورد.

از این‌رو بر همه ملل مسلمان است که فراتر از شعار و اقدامات معمولی و کم اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، بزرگداشت و گرامی داشته تا نسل‌های جدید و آینده نیز به اهمیت و لزوم تداوم و بزرگداشت این روز جهانی پی ببرند. پس در شرایطی که خطر دخالت اسرائیل متوجه کل خاورمیانه و سرزمین‌های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه و توسعه طلبانه اسرائیل تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است. در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی رهبر خبیر انقلاب اسلامی ایران با توجه به حساسیت فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بنام روز قدس مسمی و نام‌گذاری نمود و از تمام دول اسلامی خواست تا همه مسلمانان با اشتراک در راهپیمایی بزرگ روز قدس مانند روخانه‌های جاری به هم بپیوندند و با نشان دادن انسجام خویش به رژیم غاصب اسرائیل بفهمانند که مردم مسلمان فلسطین تنها نیستند.

ما ملت مسلمان افغانستان نیز به تأسی از احکام الهی(انما المومنون اخوه) در حمایت از مردم مظلوم و آواره فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی اعمال و کردار رژیم غاصب اسرائیل را محکوم نموده و نشان می‌دهیم که متوجه مردم مظلوم فلسطین بوده و می‌باشیم و خواهان یک سرزمین آزاد، مستقل و آرام برای فلسطینیان بی‌دفاع هستیم.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.