تبریز؛

انتخاب تبریز به عنوان کارگاه برنامه های صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران

مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: تبریز به عنوان کارگاه پایلوت برنامه های این صندوق برای جمعیت سالمندان کشور ایران انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ لیلا جودان مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران در دیدار با معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه چهار ماه است که در تهران مستقر است، گفت: تبریز را به عنوان نخستین مقصد خود برای برگزاری برنامه های این صندوق در نظر گرفته ایم.


وی ادامه داد: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برنامه ای پنج ساله در ایران از سال 2017 آغاز کرده که تا سال 2021 ادامه خواهد داشت.


جودان گفت: تمامی برنامه های صندوق بر اساس پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور ایران اجرا می شود.


وی با اشاره به اینکه ساختار جمعیت ایران به صورت نسبتا سریع در حال تغییر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه 30 درصد جمعیت کنونی ایران را جوانان تشکیل می دهند علاوه بر برنامه های مخصوص این قشر، باید جمعیت سالمندی ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.


مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران اضافه کرد: جمعیت سالمندی در ایران در حال افزیش است و ضروری است برنامه های مختلف رفاهی و اجتماعی برای آنان در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد: برنامه های صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در راستای ارتقای سطح زندگی است و در این راستا نیز سلامت افراد و بهبود وضعیت زندگی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.


جودان با اشاره به همکاری بسیار خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، گفت: مقدمات برگزاری همایش بین المللی با عنوان سالمندی در تبریز فراهم شده است.


وی ادامه داد: در این همایش 15 کارشناس بین المللی از کشورهای مختلف جهان و 70 کارشناس از داخل ایران حضور خواهند داشت.


مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خاطر نشان کرد: باور داریم افراد بالای 60 سال سالمند نیستند و این افراد تجارب بسیار بالایی در امور مختلف دارند که می توان از تجارب آن ها بهره مند شد.


وی با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام در سال 2018 میلادی انتخاب شده است، افزود: این همایش فرصتی مناسب برای معرفی تبریز خواهد بود و با صدور بیانیه ای در این همایش در تاریخ سازمان ملل ماندگار خواهد شد.


جودان تاکید کرد: مشتاق هستیم نشست صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با وزرای کشورهای عضو را در تبریز برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار