اراک؛

ضرورت رعایت نکات امنیتی در استفاده از کارت های بانکی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی رعایت نکات امنیتی در استفاده از کارت های بانکی را ضروری دانست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرگردمصطفی نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی رعایت نکات امنیتی در استفاده از کارت های بانکی را ضروری دانست از مردم خواست نکات زیر را در استفاده از کارت بانکی رعایت کنند.

1- چنانچه فردی صرفاً شماره کارت و رمز دوم آنرا در اختیار داشته باشد می تواند بدون وجود کارت از طرق مختلف از حساب آنها برداشت كند.

2- لزومی ندارد در زمانی که پولی از طریق کارت عابر بانک به حساب شما منتقل می شود ،شما به دستگاه خودپرداز مراجعه و اقدامی كنيد.

3- در فاصله زمانی مختلف نسبت تغییر رمز کارت های خود اقدام نمایید و هرگز رمز چهار رقمی کارت عابربانک و همچنین رمز دوم خود را روی کارت یادداشت نکنید.

4- حتماً نسبت به فعالسازی سیستم پیامکی بانک برای حساب خود اقدام نمایید تا در صورت برداشت و یا واریز وجه به حسابتان فوراً از موضوع مطلع شويد.

5- از قرار دادن رمز های ساده و قابل حدس مانند سال تولد و غیره خودداری كنيد.

6- هرگز کارت بانکی خود را به همراه اطلاعاتی نظیر رمز در اختیار دیگران قرار ندهید و از اعتماد نابجا به دیگران خودداری كنید.

7- در صورتی که به هر دلیل کارت و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دادید فوراً نسبت به تغییر رمز اقدام نمایید.

8- به صورت دوره ای رمز 4 رقمی و رمز دوم خود را تعویض كنيد.

9- از قرار دادن یک رمز مشترک بر روی چند کارت بانکی خودداری كنيد.

10- در صورت انجام خرید اینترنتی مراقب صفحات جعلی (فیشینگ) باشید و دقت کنید درگاه باید از پروتکل Https استفاده کند و با هر بار به روزرسانی (Refresh) صفحه می بایست تصویر امنیتی و صفحه کلید مجازی تغییر کند.

11- در صورت خرید اینترنتی در اماکنی مانند کافی نت ها ،ترجیحاً از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.
انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.