نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی:

خانه‌های تاریخی بروجرد مغفول مانده‌اند/تقسیم بودجه در لرستان متعادل و متوازن نیست

علاءالدین بروجردی از مغفول ماندن خانه‎‌های تاریخی بروجرد نسبت به موارد مشابه کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در حاشیه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان گفت: تقسیم بودجه در استان لرستان در بخش‎‌های مختلفی همچون گردشگری و فرهنگی متعادل و متوازن نیست.


وی با تاکید بر اینکه باید ظلم روا داشته شده به بروجرد در تقسیم بودجه‎‌های استانی برطرف شود، گفت: در حوزه میراث فرهنگی خانه‎‌های تاریخی بروجرد نسبت به موارد مشابه کشوری مغفول مانده‎اند.


نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازه‎‌های قدیمی این شهرستان از جمله حمام‎‌های قدیمی بروجرد باید احیاء، حفظ و نگهداری شوند، از سویی در محدوده بافت‎‌های تاریخی و مذهبی به جای آسفالت از سنگفرش استفاده شود.


بروجردی با تاکید بر اینکه بروجرد به توجه ویژه‎تر مسوولان استانی و کشوری نیاز دارد، افزود: در این شهرستان و در بسیاری از حوزه‎‌ها به تصمیم‎گیری‎‌های بنیادین در سطح سیاست‎گذاری‎‎‌های کلان نیاز داریم.


وی گفت: در حالی آثار متعدد و فاخری همچون مساجد جامع و امام بروجرد آن هم با قدمت بالا، سازه و معماری زیبا در بروجرد وجود دارد که در مقایسه‎ای ساده با دیگر کشور‌ها درمی‎یابیم که آن‌ها از سازه‎‌های ارزشمند خود حفظ، نگهداری و درآمدزایی می‎کنند.


نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: بروجرد در حال فاصله گرفتن از هویت تاریخی، عمق عظیم اسلامی و فرهنگی خود است.
بروجردی افزود: به دلایل متعدد آنگونه که باید بروجرد به عنوان شهری تاریخی مورد توجه قرار نگرفته است، بر این اساس نگاه مسوولان به آن باید ویژه‎تر باشد.


لازم به ذکر است، محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به شهرستان بروجرد از بین آیت‎الله بروجردی (ره)، بقعه امامزاده جعفر (ع)، مساجد امام و جامع، بازار قدیمی، گذر خوش‎بین و محله دره غریب به عنوان دو بافت ناکارآمد و فرسوده این شهر بازدید کرد.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.