سوادکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات بیهوشی اجحاف در حق متخصصان این رشته است

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: کاهش 25 درصدی دریافتی بیهوشی ها دور از انتظار و اجحاف در حق متخصصان این رشته است.

کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات  بیهوشی اجحاف در حق متخصصان این رشته استعلی امیر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه انتظار جامعه پزشکی در شرایط کنونی مواجه شدن با کاهش تعرفه ها یا افزایش حداقلی آن نبود، بیان کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی موجود و حضور همه جانبه آحاد جامعه پزشکی در خدمت رسانی به نظام سلامت در طرح تحول سلامت انتظار می رفت اگر تعرفه ها با افزایش همراه نباشند شاهد کاهش آن هم نباشیم.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده بود که از میزان تعرفه ها کاسته نمی شود ، افزود : پس از اعلام تعرفه ها از سوی هیات دولت شوک بزرگی در جامعه پزشکی ایجاد شد و شاهد کاهش تعرفه ها در برخی از رشته ها به ویژه بیهوشی بودیم.

سواد کوهی با تاکید بر اینکه جامعه بیهوشی کشور هیچ وقت در پدیده زیرمیزی مداخله نداشته و کارکرد و درآمد خود را مستقیما از سوی بیمارستان دریافت کرده است ، ادامه داد : متخصصان بیهوشی دارای مطب نیستند و منبع درآمد دیگری ندارند به همین جهت کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات بیهوشی بسیار ناراحت کننده و دور از انتظار بود.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد : متخصصان بیهوشی خارج از عرف اقدامی انجام نداده اند و یکی از پاک ترین رشته ها در عرصه خدمات رسانی به بیماران هستند و مستحق نبود که بیشترین کاهش تعرفه را در خدمات این گروه شاهد باشیم.

سوادکوهی با اشاره به فعالیت پنج هزار متخصص بیهوشی در عرصه نظام سلامت گفت : انجام اعمال جراحی در بیمارستان ها مشروط بر حضور متخصصان این رشته است و بدون وجود آنها انجام هیچ عملی امکان پذیر نیست و وزارت بهداشت باید جلوی کاهش شدید تعرفه این رشته را بگیرد.

به گفته وی طی جلساتی که متخصصان این رشته با وزیر بهداشت و معاونت درمان وی داشته اند تمامی  استرس های کاری این رشته را یاد آوری کرده  اما نظرات آنها در تعیین تعرفه خدمات بیهوشی لحاظ نشده که جای بسی تامل و تاسف دارد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران اظهار کرد : جامعه بیهوشی در یک چارچوب و بدون هر نوع تجمعی ، اعتراض مدنی خود را به مسئولان نظام سلامت مطرح کردند اما یک چهارم از دریافتی آنها کاهش یافت و شوک بزرگی به این جامعه وارد کرد.

سوادکوهی عدم تعامل و همکاری بیمه ها با متخصصان بیهوشی را یکی از معضلات این گروه عنوان کرد و گفت : سازمان های بیمه گر به میزان زیادی از تعرفه خدمات بیهوشی می کاهند و در قبال مسئولیت ریکاوری متخصصان بیهوشی هزینه ای به آنها پرداخت نمی کنند.

وی یاد آور شد : انتظار می رود وزارت بهداشت نسبت به این مساله واکنش نشان دهد زیرا کاهش یک چهارم از دریافتی متخصصان رشته بیهوشی می تواند ضربه بزرگی به معیشت آنها وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
چه عجب یکی دلش به حال بیهوشی ها سوخت