سفير ايران در جمع مديران رسانه‌های تركيه:

اصحاب رسانه مسئوليت مهمی برای توسعه همكاری‌های مختلف میان ایران و ترکیه دارند

طاهريان سفير ايران در تركيه در جمع مديران رسانه‌های تركيه روند همكاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای ايران و تركيه را تشريح کرد.

اصحاب رسانه مسئوليت مهمی برای توسعه همكاری‌های سياسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابين دو كشور  دارندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهيم طاهريان سفير ايران در تركيه در جمع مديران رسانه‌های تركيه روند همكاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای ايران و تركيه را تشريح کرد.

سفير ايران با رو به توسعه خواندن روابط ايران و تركيه گفت: حجم روابط تجاری اقتصادی جاری ميان ايران و تركيه يازده ميليارد دلار است و اين روند در جهت ارتقا به سمت چشم انداز مورد نظر روسای جمهور دو كشور تا سقف سی ميليارد دلار در حركت است.

طاهريان تاكيد کرد: برای توسعه مناسبات اقتصادی تجاری نيازمند تامين امكانات مورد نياز، بسترسازی متناسب و ارتقاء ملزومات نرم و سخت‌افزار، هستیم.

طاهريان در زمينه همكاری‌های مشترك ايران و تركيه برای توسعه امنيت، برقراری صلح و ثبات در منطقه گفت: برخی اختلاف‌نظرها در خصوص موضوعات منطقه‌ای ميان دو كشور مانع گفتگوهای سازنده مستمر و تعامل و همكاری مشترك فی‌مابين دو كشور نبوده و از اين جهت هم در مسير چند جانبه در آستانه و هم در چارچوب گفتگوهای دو جانبه تلاش می‌کنیم كه صلح و امنيت در سوريه برقرار شود.

وی افزود: در ارتباط با عراق ديدگاه‌های مشتركی داريم و هر دو كشور مخالف تروريسم، تجزيه و ايجاد بحران دركشورهای منطقه هستيم،

وی با اشاره به ديرينه روابط فرهنگی و تاريخی ميان دو كشور گفت : سالانه بيش از يك نيم ميليون ايرانی به تركيه سفر می‌کنند و به همين ترتيب شهروندان تركيه مقصد گردشگری خود را از ميان شهرهای تاريخی و ديدنی ايران انتخاب مي‌نمايند. مبادلات فرهنكی در زمينه‌های مختلف ادبی، هنری، شعر، زبان‌آموزی، موسيقی، نقاشی و صنايع دستی از جمله در مناسبت‌ها و تعاملات ميان دو كشور به شكل منظم، پويا و در چارچوب مناسبت‌های فرهنگی در جريان است. روابط مطالعاتی و تحقيقاتی ميان انديشكده‌های فكری و دانشگاههای دو كشور در مسير خوبی قرار دارد.

طاهريان نقش و رسالت اصحاب و مديران رسانه را برای توسعه مناسبات و همكاری‌های سازنده ميان دو كشور مهم ارزيابی و تاكيد کرد: رسانه‌ها مسئوليت مهمی برای شكل دهی افكار عمومی در مسير بهبود، توسعه و ارتقاء مناسبات و همكاری‌های سياسی، فرهنگی و اقتصادی ميان دو كشور دارند.

انتهای پیام/

 

حجم روابط تجاری اقتصادی جاری ميان ايران و تركيه 11 ميليارد دلار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار