اتحادیه جهانی کشتی طی اخطاری به فدراسیون کشتی ایران خواستار اصلاح اساسنامه خود طبق اساسنامه این اتحادیه و بر اساس منشور المپیک شد که این اتفاق چالشی بزرگ برای ورزش اول کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،حساسیت کمیته بین المللی المپیک مبنی بر اصلاح اساسنامه برخی رشته ها ورزشی ایران باعث شد تا اتحادیه جهانی کشتی اولین اخطار جدی خود را به فدراسیون کشتی کشورمان اعلام کند. به طور حتم ایراداتی در این اساسنامه وجود دارد که خود فدراسیون کشتی هم از آن با خبر است اما در این وانفسا چه کسی باید پاسخگو باشد؟
فدراسیون کشتی زیر مجموعه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و این دو نهاد نیز مسئولیت اصلاح اساسنامه های فدراسیون ها را بر عهده دارند در نتیجه این دو دستگاه متولی ورزش کشور باید بیشتر از فدراسیون کشتی به فکر این موضوع باشند تا شاهد تغییرات اساسنامه در فدراسیون هایی که در شرایط اضطرار هستند باشیم.
فدراسیون کشتی به خوبی می داند که اساسنامه اش ایراد دارد و در پی تغییر آن است اما چرا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تلاش نمی کنند تا اشکال جدی عدم استقلال فدراسیون های ورزشی در اساسنامه را برطرف نمایند تا یکبار برای همیشه این مشکل برطرف شود.
قطعا اگر این مشکل برطرف نگردد کار از اخطار فراتر خواهد رفت و ممکن است با تعلیق و محرومیت هایی مواجه شویم که نه به صلاح کشتی به عنوان یک رشته پُرافتخار است و نه به سود ورزش ایران؛در نتیجه امیدواریم مسئولین اقدامی عاجل برای عبور از این بحران را در دستورکار خود قرار دهند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار