پانزده سال زندان برای ۸ شاهزاده برده‌دار اماراتی

۸ شاهزاده اماراتی در بلژیک به اتهام قاچاق انسان و بدرفتاری با خدمتکاران از سوی دادگاه به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک دادگاه در بلژیک با گذشت نه سال سرانجام حکم ۸ شاهزاده اماراتی را که به جرم قاچاق انسان، برده‌داری و بدرفتاری با خدمتکاران خود تحت پیگیرد قرار داشتند به گذراندن 15 سال حبس تعلیقی و پرداخت ۱۸۴ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

برده‌داری شاهزادگان اماراتی در بلژیک

این هشت دختر اماراتی از خانواده سلطنتی آل نهیان امارات متحده، چند ماه به بلژِک سفر و یک طبقه کامل از هتل کنراد بروکسل را اجاره کردند. آنها در مدت اقامت خود رفتارهای غیرانسانی و خشونت‌آمیزی با ۲۳ خدمتکار داشتند بطوریکه با آنها همانند برده رفتار می‌شد. پس از آنکه یکی از این خدمتکاران موفق به فرار می‌شود، موضوع را با پلیس بلژیک درمیان گذاشته و شکایتی علیه شاهزادگان اماراتی طرح می‌کند. دادگاه بلژیک در سال 2008، پرونده‌ای برای رسیدگی به جرائم این شاهزادگان گشود.

اغلب این خدمتکاران، خانم و از کشورهای مختلف آفریقایی بودند. گفته می‌شود شاهزادگان اماراتی خدمتکاران را مجبور می‌کردند هفت روز هفته و به شکل 24 ساعته کار کنند.

خدمتکاران مجبور بودند پس‌مانده غذای شاهزادگان را بخورند و فقط چند ساعت در روز، آن‌هم بر روی زمین و بدون هیچ پتو و زیراندازی می‌خوابیدند. به دلیل آنکه برخی از این خدمتکاران هیچ‌گونه روادیدی برای اجازه کار نداشتند، دستمزد ناچیزی دریافت می‌کردند و عده‌ای دیگر نیز هیچ حقوقی دریافت نمی‌کردند.

با گذشت 9 سال از گشایش این پرونده، سرانجام حکم این شاهزادگان مبنی بر ۱۵ سال حبس تعلیقی و پرداخت ۱۸۴ هزار دلار اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۴ تير ۱۳۹۶
میمون هر چی زشت تره اداش بیشتره
آخرین اخبار