فیلم «بی‌ سرزمین‌تر از باد» با موضوع مهاجرین افغانستانی ساخته می‌شود

«سامره رضایی» فیلمساز افغانستانی با اشاره به شروع پیش تولید فیلم «بی‌سرزمین‌تر از باد» گفت که این فیلم سلف پرتره از زندگی خودم و جوانان افغانستانی متولد و بزرگ شده در ایران است.

فیلم «بی‌ سرزمین‌تر از باد» با موضوع مهاجرین افغانستانی ساخته می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سامره رضایی» فیلمساز افغانستانی که به تازگی مستندش با عنوان «من یک بازیگر شادم» در جشنواره فیلم افغانستان استکهلم موفق به دریافت جایزه مستند بهترین فیلم از نگاه حقوق بشر شده است، درگفتگو با فارس، گفت: جشنواره فیلم افغانستان استکهلم در رابطه با فیلم‌های مربوط به مردم و کشور افغانستان است که توسط فیلمسازهای افغانستانی و سایر کشورها برگزار شد.
رضایی با اشاره به مستند من یک بازیگر شادم گفت: این مستند روایت زندگی 2 دختر نوجوان مهاجر افغانستانی ساکن ایران به نام‌های حکیمه و سکینه است که طی 2 اپیزود مجزا روایت می‌شود.
وی ادامه داد: این دختران که علاقمند به بازیگری هستند و علی رغم مخالفت خانواده‌شان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، این دخترها ورای بازیگری و مشکلات رسیدن به آن درگیر مسائل و مشکلات بیشتر و عمیقتری هستند که ریشه در اجتماع و مسائل و مشکلات مربوط به مهاجرت دارد.
این فیلمساز افغانستانی که به تازگی مراحل پیش تولید فیلم «بی سرزمین‌تر از باد» را طی می‌کند، در رابطه با این فیلم گفت: این فیلم سلف پرتره‌ای از خود فیلمساز یعنی زندگی من است که با محوریت هویت دوگانه فیلمساز که افغانستانی و متولد ایران است، ساخته می‌شود.
رضایی گفت: طرح اولیه این فیلم طی مراحلی و بعد از گزینش بین طرح‌های زیادی به همراه پنج فیلم دیگر توسط خانه سینمای ایران و موسسه ZBF آلمان جهت ساخت انتخاب و رایزنی‌های انجام شده و قرار است که در آینده قراردادی بین موسسه ZBF زیر نظر خانه سینمای ایران امضا شود.
فیلم «من یک بازیگر شادم» تاکنون در نهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت تهران، موسسه خیریه رعد، جشن تصویر سال، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای ایران، خانه هنرمندان ایران، نمایش و نقد و بررسی اجتماعی از منظر آسیب شناسی مهاجرت، تهران، موسسه رخداد، در جشن خانه سینمای ایران به نمایش درآمده است.
این فیلم همچنین موفق شده است که برنده جایزه بهترین فیلم مستند در جشنواره بین المللی زنان هرات-کابل شود.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار